کد خبر 4267
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

گزارش آهن‌نیوز از بازار جهانی فولاد:

قیمت در بازار جهانی فولاد به کف رسید

قیمت در بازار جهانی فولاد به کف رسید

بازارهای جهانی فولاد همچنان روند نزولی دارند ولی به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به کف خود نزدیک شده است. روند بازار چین تعیین‌کننده قیمت شمش و ورق گرم است که فعلاً در آرامش به سر می‌برد. از طرف دیگر انتظار بازار ترکیه برای انتخابات، قیمت قراضه را به حداقل خود رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازارهای جهانی فولاد همچنان روند نزولی دارند ولی به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به کف خود نزدیک شده است. روند بازار چین تعیین کننده قیمت شمش و ورق گرم است که فعلاً در آرامش به سر می‌برد. از طرف دیگر انتظار بازار ترکیه برای انتخابات، قیمت قراضه را به حداقل خود رسانده است. ماه ژوئن و جولای ماه تعطیلات غربی‌هاست و به همین دلیل معمولاً بازارها به آرامش فصلی فرو می‌روند بنابراین امید به افزایش قیمت در سطح جهانی زیاد نیست و باید منتظر ماند بخصوص آنکه با گرم شدن هوا قیمت نفت روند نزولی گرفته است.
 

سنگ آهن
در هفته‌ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین نوساناتی داشته و از ۱۰۲ دلار به حدود ۱۰۸ دلار رسید و تا پایان هفته مجددا به نزدیکی ۱۰۳ دلار در هر تن سی اف آر بازگشت.
چشم‌انداز تقاضای سنگ آهن در چین در کوتاه مدت به دلیل ادامه برنامه تعمیرات کارخانه‌ها هنوز منفی است و امیدی به بهبود تقاضا نیست. در کل انتظار می‌رود بازار کومودیتی‌ها نسبت به هر نشانه‌ای از حمایت‌های سیاسی واکنش نشان دهد از این رو قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت در نوسان خواهد بود.

قراضه
 در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ تا ۱۰ دلار افت داشته و به ۳۷۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. با توجه به اینکه فردا مردم ترکیه پای صندوق‌های رای می‌روند باید مدتی منتظر ماند و دید نتیجه انتخابات چه تاثیری بر بازار می‌گذارد.
قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز در حدود ۳۵۳ تا ۳۵۵ دلار در هر تن فوب باقی ماند. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز تا ۱۵ دلار افت هفتگی داشته و ۳۹۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد.

بیلت
هفته گذشته میلادی بیلت صادراتی فوب دریای سیاه از ۵۳۵ دلار به ۵۲۴ تا ۵۲۹ دلار در هر تن فوب کاهش داشت.
در بازار داخلی چین قیمت بیلت از ۴۹۵ دلار به ۴۸۹ دلار در هر تن درب کارخانه رسید. بیلت وارداتی در چین از ۴۹۰ دلار به ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن سی اف آر کاهش داشت.
در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۲۰ دلار به ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلار هر تن سی اف آر بهبود داشت.

مقاطع
هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی ۳ دلار ارزان تر شده ۵۷۰ دلار هر تن فوب شنیده شد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای تا ۲۰ دلار افت داشته ۵۱۴ دلار هر تن شنیده شد.
میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۲۰ دلار ارزان تر شده ۶۱۵ دلار هر تن فوب ثبت شد.
همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۱۰ یورو ارزان‌تر شده و ۶۷۰ یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد.

ورق
هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه در ۶۱۵ دلار هر تن فوب ثبات داشت. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۵۰ تا ۶۰۵ دلار به ۵۷۵ تا ۵۹۰ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین نیز ورق گرم از ۵۳۸ دلار به ۵۴۳ دلار هر تن درب کارخانه رسید.
در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۰ یورو ارزان‌تر شده ۸۰۰ یورو در هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم ۵ دلار ارزان‌تر شده ۱۱۲۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.
انتهای خبر/ ف

کد خبر 4267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =