کد خبر 4268
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

صرفه‌جویی ارزی ۷۵ هزار دلاری در فولاد هرمزگان

صرفه‌جویی ارزی ۷۵ هزار دلاری در فولاد هرمزگان

کارشناس بومی‌سازی و مهندسی قطعات و تجهیزات فولاد هرمزگان از بومی‌سازی الکتروموتور پمپ اسکیل پیت ریخته‌گری با توان آن ۲۰۰ کیلووات و در رده الکتروموتورهای MV و از نوع عمود کار، خبر داده و بر صرفه‌جویی ارزی مبلغ ۷۵ هزار دلار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محسن سلیمانی کارشناس بومی‌سازی و مهندسی قطعات و تجهیزات فولاد هرمزگان بیان کرد: بر اساس برنامه‌های تکلیف شده به واحد بومی‌سازی در راستای اهداف استراتژیک سازمان و بر طبق روند بومی‌سازی جهت تأمین قطعات و تجهیزات استراتژیک که تأمین آن‌ها میسر نیست و ارزبری زیادی برای سازمان و کشور، بر آن شدیم که الکتروموتور پمپ اسکیل پیت ریخته‌گری که توان آن ۲۰۰ کیلووات و در رده الکتروموتورهای MV و از نوع عمود کار است را توسط صنعتگران توانای داخلی بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته در این خصوص، سازندگان توانا را شناسایی و روند استعلام و ساخت آن را در خردادماه سال ۱۴۰۱ شروع کردیم. با توجه به حساسیت این الکتروموتور در روند تولید، پس از ابلاغ سفارش به سازنده از مراحل ساخت آن بازدید به عمل آمد و تست‌های نهایی الکتروموتور در کارخانه سازنده انجام شد و مورد تأیید قرار گرفت.

کارشناس بومی‌سازی و مهندسی قطعات و تجهیزات فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: در روند بومی‌سازی جهت حصول اطمینان بیشتر از عملکرد تجهیز، تأیید نهایی آن منوط به تست گرم تجهیز در محل اصلی خود است که این امر نیز با همکاری واحد تعمیرات ریخته‌گری در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور نماینده سازنده صورت پذیرفت و تست عملکردی این الکتروموتور با موفقیت انجام شد.

شایان‌ذکر است از محل بومی‌سازی این الکتروموتور مبلغ ۷۵ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی محقق شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =