کد خبر 4276
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

نوسان قیمت میلگرد در کف بازار در اولین روز هفته

نوسان قیمت میلگرد در کف بازار در اولین روز هفته

طبق نرخ اعلامی از مبادی‌های فروش قیمت اعلامی میلگرد از سمت اکثر فروشندگان بدون تغییر است اما میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در بازار ارز شروع معاملات دلار با نرخ ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار رسمی بود و در حال حاضر با نرخ ۵۲ هزار و ۱۲۲ تومان معامله می‌شود.

در بخش مواد اولیه بازار آهن‌آلات با توجه به این که قیمت شمش به دلیل ریزش قیمت در بازارهای جهانی و فشار دولت برای کاهش قیمت، روند نزولی داشت طوری که روز چهارشنبه قیمت شمش با توجه به پیش‌بینی بالا رفتن قیمت اسفنجی در عرضه‌های امروز بورس کالا افزایش یافت و فروشنده‌ها از بازار عقب نشستند.اما در عرضه‌های امروز این محصول نسبت به هفته قبل کاهش ۷/۸ درصدی داشته و با نرخ پایه ۲۳ هزار تومان معامله می‌شود.

اما در هفته قبل قیمت میلگرد با توجه به سیاست‌های اعمالی دولت و روند جهانی تقاضا و قیمت روند نزولی داشت. اکثر کارخانجات تولیدکننده میلگرد با مشکل موجودی روبرو هستند. به نظر کف قیمت میلگرد در بازاز آهن با احتساب مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۲۳ هزار تومان می‌باشد در حالیکه بعضی اخبار از وزارت صمت اصرار این وزارتخانه برای رسیدن به قیمت ۲۱ هزار تومان تمام شده را نوید می‌دهد.

به هر حال در آخرین معاملات روز پنجشنبه نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به آخرین نرخ اعلامی بدون تغییر بوده و نیز نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه هم ۳۰۰ تومان افزایش داشته و قیمت انواع سازهای آن در کانال ۲۶ هزار تومان معامله شد.

اما طبق نرخ اعلامی از مبادی‌های فروش قیمت اعلامی میلگرد از سمت اکثر فروشندگان بدون تغییر است اما برخی مانند میلگرد فولاد پارس سیستان ۶۰۰ تومان افزایش قیمت و برخی نیز از جمله میلگرد پرشین و میلگرد قائم ۳۰۰ تومان کاهش را اعلام کردند. اما میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه دارد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است.

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۲۹۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۶۵۵۰   تومان 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =