کد خبر 4351
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

مشکلات زیرساختی نتیجه عدم تحقق طرح جامع فولاد+pdf

مشکلات زیرساختی نتیجه عدم تحقق طرح جامع فولاد+pdf

طبق آخرین گزارش طرح جامع فولاد کشور شامل داده‌های فولاد تا پایان ۱۴۰۱، دلیل افت تولید گندله مشابه کنسانتره آهن، ریشه در زیرساخت تامین شده فولادی‌ها و موجودی بالای انبارهای گندله دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق آخرین گزارش طرح جامع فولاد کشور شامل داده‌های فولاد تا پایان ۱۴۰۱، کنسانتره با انتظار رشد ۶ میلیون تنی ظرفیت در سال ۱۴۰۲ و افزایش ظرفیت تولید از ۶۹.۵۶ به ۷۱.۵۶ میلیون تن با وجود رشد ظرفیت، تولید از ۵۷.۶۴ به ۵۵.۸۷ میلیون تن افت کرده است!

موجودی بالای انبارها همزمان با قطع گاز و برق فولادسازان و توجیه پایین صادرات، از عوامل افت تولید و تامین بازار از محل انبارها است.
محصول گندله با عدم تغییر ظرفیت در سال ۱۴۰۲با وجود عدم تغییر ظرفیت، تولید آن با افت ۱.۸۱ میلیون تنی به ۵۴.۳۲ میلیون تن رسیده است، دلیل افت تولید گندله مشابه کنسانتره آهن بوده و ریشه در زیرساخت تامین شده فولادی‌ها و موجودی بالای انبارهای گندله دارد.
از آهن اسفنجی انتظار رشد ۷۷۰ هزار تنی ظرفیت تولید در سال جاری میرفت. ظرفیت تولید اسفنجی در سال گذشته با رشد ۸۰۰ هزار تنی به ۳۷.۹۸ میلیون تن رسیده و تولید نیز با افزایش ۱.۴ میلیون تنی معادل ۳۱.۷۳ میلیون تن بوده است. ضریب تولید به ظرفیت برابر با ۸۳.۵ درصد است که از ۸۱.۵ درصد بیشتر است!

با توجه به آمار تولید گندله کشور، مشخص است که رشد تولید اسفنجی از محل موجودی انبارها، تامین شده است.
فولاد رشد ۶ میلیون تنی ظرفیت در سال جاری داشته است. ظرفیت تولید فولاد خام در سال گذشته تنها ۳۰ هزار تن افزایش داشته و به ۴۴.۳۲ میلیون تن رسیده است. تولید نیز با افزایش ۲.۵۳ میلیون تنی به ۳۰.۴۳ میلیون تن رسیده است. ظرفیت تولید به ظرفیت ۶۸.۶ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۶۳ درصد افزایش دارد.
برای مشاهده آخرین گزارش طرح جامع فولاد کشور شامل داده‌های فولاد تا پایان ۱۴۰۱، در ۷۱ صفحه جهت بهره‌برداری مخاطبان گرامی اینجا کلیک کنید.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =