کد خبر 4359
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

کمبود نیروی انسانی، چالش اصلی واحدهای صنعتی قزوین

کمبود نیروی انسانی، چالش اصلی واحدهای صنعتی قزوین

استاندار قزوین گفت: رگه‌های کمبود نیروی انسانی در استان قزوین درک می‌شود و این مسیر می‌تواند در آینده برای واحدهای صنعتی چالش‌های مختلفی را ایجاد کند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در آیین اختتامیه رویداد استانی اهداء جایزه جوانی جمعیت اظهار کرد: موضوع جمعیت یکی از موضوعات به روز دنیا است و بسیاری از کشورهای به ظاهر توسعه‌یافته در وضعیتی قرار دارند که بیشتر از ما نسبت به آسیب رسیدن به جمعیت، بالا رفتن سن و کمبود نیروی انسانی به اضطرار رسیدند.

او افزود: امروز یکی از دلایل اصلی تسهیل‌گیری برای پذیرش مهاجرین از جوامع دیگر در هر سطحی حتی برای سطوح پایین کار همین موضوع کمبود جمعیت است و اگر بنا باشد مسئله توازن در جمعیت به‌هم بخورد، دنیا با چالش‌های جدی‌تری روبه رو می‌شود.

اعلایی گفت: در دانش اقتصاد، تولید سه عامل دارد که شامل سرمایه، نیروی انسانی و تکنولوژی می‌شود و در کنار هم قرار گرفتن این سه عامل برای تولید لازم است، اما آن چیزی که موثرتر از بقیه عوامل است، عامل انسانی است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: جوامع به شرط برخورداری از نیروی انسانی می‌توانند در تولید، امنیت، سیاست، فرهنگ و بسیاری از موضوعات دیگر پیشرو باشند و فراتر از موضوعات باوری، برای چالش‌های جمعیتی یک واقعیت علمی موجود است و باید قبل تر از این برای آن تدبیر می‌شد.

او با بیان اینکه برای رفع خطرات این مسیر ابعاد مختلف برنامه‌ریزی شده که بخشی شامل تامین الزامات می‌شود، توضیح داد: برای تسهیل فرآیند فرزندآوری و ازدواج، مجلس و دولت تصمیمات متعددی را گرفتند که تمامی این تصمیمات در استان قزوین در مسیر اجرا قرار دارد و امیدواریم تمامی آن‌ها به نحو احسن اجرایی شود.

اعلایی گفت: یک بخش دیگر شامل موضوعات فرهنگی می‌شود که باید در این موضوع فعالیت‌های بیشتری را انجام داد و خود بانوان باید بیشتر تلاش کنند.

استاندار قزوین اظهارکرد: امروز در استان قزوین به عنوانی استانی که در حوزه‌های اقتصادی پیشرو است، رگه‌های کمبود نیروی انسانی درک می‌شود و این مسیر می‌تواند در آینده برای واحدهای صنعتی چالش‌های مختلفی را ایجاد کند.

انتهای خبر/ 

کد خبر 4359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =