کد خبر 4400
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در گفتگو با آهن‌نیوز:

کمرنگ شدن دلار صادراتی، قیمت آهن و فولاد را افزایش می‌دهد

کمرنگ شدن دلار صادراتی، قیمت آهن و فولاد را افزایش می‌دهد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در گفتگو با آهن نیوز درباره‌ی وضعیت بازار آهن گفت: با رفتن وزیر صنعت، معدن و تجارت از وزارتخانه و کمرنگ شدن دلار صادراتی ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان قیمت آهن و فولاد رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار بازار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ محمد چیت ساز عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در گفتگو با آهن نیوز درباره‌ی وضعیت بازار آهن گفت: با رفتن وزیر صنعت، معدن و تجارت از وزارتخانه و کمرنگ شدن دلار صادراتی ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان قیمت آهن و فولاد رو به افزایش است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد اضافه کرد: تنها مورد خاصی که در بازار فولاد کاهش قیمت داشت قیمت ورق گرم بود که با قیمت پایه هر کیلو ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بورس کالا عرضه شد. اگر چنین اتفاق نمی‌افتاد قیمت هر کیلو ورق گرم ۳۲ هزار تومان نرخ گذاری می‌شد.

چیت ساز عنوان کرد:برای قیمت و عرضه در بازار فولاد ۹ دستگاه دولتی مشغول تحقیق و تفحص هستند و دستگاه‌های فوق نقش نظارتی مهمی در تنظیم بازار فولاد ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ پایه میلگرد هر کیلو ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است، اظهار داشت: این قیمت نسبت به قیمت قبلی هر کیلو ۲۵۰ تومان افزایش نشان می دهد. همچنین میزان صادرات انواع محصولات فولادی کشور در سال ۱۴۰۱ جمعا ۱۴/۵ میلیون تن بود که نسبت به صادرات فولاد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در پایان گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷میلیون و ۶۰۰ هزارتن شمش فولادی، ۲ میلیون تن تختال فولادی و ۵۰۰ هزار تن انواع ورق صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 4400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =