کد خبر 4411
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

هم‌فکری وزیر نیرو با نماینده 54 صنعت برای حل مشکل برق

هم‌فکری وزیر نیرو با نماینده 54 صنعت برای حل مشکل برق

صبح امروز نشست وزیر نیرو با نمایندگان صنایع بزرگ با موضوع تامین برق پایدار صنایع در اوج بار تابستان 1402 برگزار شد. با دولت برنامه دارد تا بیش از دوره گرم سال گذشته برای صنایع کشور برق تامین کند تا مقدمات رشد تولید فراهم شود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ صبح امروز نشست وزیر نیرو با نمایندگان صنایع بزرگ با موضوع تامین برق پایدار صنایع در اوج بار تابستان 1402 برگزار شد.

در این جلسه نمایندگانی از بیش از 54 صنعت بزرگ شامل صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، فروسیلیس، پالایشی، پتروشیمی و صنایع معدنی در کنار مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت بورس انرژی حاضر بودند.

بر این مبنا، مرور برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین انرژی صنایع در سال 1402، صحبت‌های وزیر نیرو با صنعتگران و پاسخگویی به سوال مدیرعاملان صنایع از جمله دستور کارهای این نشست بود.

شرایط تامین پایدار برق به منظور مهیا کردن شرایط رشد تولید صنایع کشور در سال رشد تولید و مهار تورم از اصلی‌ترین محورهای برگزاری این نشست بوده است.

* جزئیات تامین برق سال گذشته

سال گذشته تامین برق صنایع به نحوی انجام شد که انرژی دریافتی صنایع بزرگ کشور به طور متوسط 8 درصد افزایش داشت و همین مسئله زمینه رکوردهای رشد تولید در فصل تابستان سال 1401 نسبت به سال 1400 را فراهم کرد.

از طرفی با مثبت شدن موجودی انبار صنایع فلزات اساسی و کانی‌های غیرفلزی در سه ماهه منتهی به شهریور سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تولید صنایع کشور از تقاضا پیش گرفت و عملا مسئله محدودیت انرژی برق این صنایع رفع شد.

با توجه به جلسه برگزار شده، دولت برنامه دارد تا بیش از دوره گرم سال گذشته برای صنایع کشور برق تامین کند تا مقدمات رشد تولید فراهم شود.

پایان پیام/

کد خبر 4411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =