کد خبر 4454
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

افزایش نرخ تیرآهن بازار آهن علیرغم نبود تقاضا

افزایش نرخ تیرآهن بازار آهن علیرغم نبود تقاضا

در بازار امروز تیرآهن علاوه بر افزایش ۲ درصدی آن در بورس کالا به نرخ ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان در کف بازار نیز قیمت برای این محصول موج افزایشی دارد طوری که نرخ اعلامی این محصول از سمت ذوب آهن اصفهان دو بار در طول روز افزایش در بخش شاخه فروشی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومان آغاز به کار کرد اما از ظهر به بعد وارد کانال ۵۱ هزار تومان شده روی مبلغ ۵۱ هزار ۹۰۰ تومان در حال معامله است. بازار آهن نیز مانند روز گذشته با ثبات و نوسانات قیمت افزایشی در برخی از مبادی فروش روبرو بود.

به عبارتی این روزها بازار درحال افزایش تدریجی است و کف نرخ پیشنهادی برخی محصولات افزایشی جزئی داشت اما در عین حال بازار در رکود سنگینی فرو رفته و تقاضای چندانی نیز مشاهده نمی‌شود.

طی هفته گذشته به علت کمبود تقاضا قیمت تیرآهن کاهش پیدا کرد. ذوب آهن با مدیریت عرضه سعی در کنترل قیمت‌ها دارد چون دامنه سود تجار به حداقل خود رسیده و این مطلب فروش‌های آتی ذوب آهن را زیر سوال خواهد برد.

دیروز نیز نرخ اعلامی برای انواع مختلف تیرآهن از جمله تیرآهن هاش، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و نیز تیرآهن معمولی در بخش شاخه‌فروشی در چند کارخانه افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشت. 

همچنین امروز ۱۵ هزار و ۶۵۷ تن تیرآهن در بورس کالا معامله شد که ۳۳ هزار و ۸۵۲ تن تقاضا در بازار موجود بود و با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفت این قیمت نسبت به هفته قبل ۲ درصد افزایش قیمت داشت.

در کف بازار امروز نیز قیمت برای این محصول موج افزایشی دارد طوری که نرخ اعلامی این محصول از سمت ذوب آهن اصفهان دو بار در طول روز افزایش قیمت ر بخش شاخه فروشی داشته و در آخرین نرخ اعلامی ۱۲۰ هزار تومان علاوه بر ۱۰۰ هزار تومان صبح افزایش نرخ داده و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۱۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۱۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۱۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۷۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۱۴۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۵۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۵۴۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۳۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۴۴۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۱۴۰۰۰۰  تومان

اما در بخش شاخه فروشی این محصول از سمت ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه نوسان وجود داشته و ۱۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته مشاهده شد. قیمت انواع سایز تیرآهن برای این شرکت به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۳۵۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۱۷۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۱۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۲۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۱۶۵۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۱۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۷۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =