کد خبر 4532
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

محدودیت برق تابستانه صنایع کمتر از سال قبل

 محدودیت برق تابستانه صنایع کمتر از سال قبل

  با توجه به محدودیت‌های برق تابستانه، قرار است مشابه سال گذشته از الگوی ۴ هزار-۶ هزار-۴ هزار مگاوات کاهش توان مصرفی صنایع بهره‌گیری شده و برای تحقق این استراتژی، دیماند واحدهای فولادسازی در هفته اول به میزان هزار ۱۲۴ مگاوات کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دو توربین نیروگاه جدید مبارکه با توان ۶۰۰ مگاوات در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

چندی پیش نیز محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه از رشد ۷۸ درصدی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه خبر داد.

وی گفت: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی شرکت فولاد مبارکه با راندمان بالا در بهمن ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی شده و به پیشرفت ۷۸ درصدی رسیده و در تیرماه امسال از فاز نخست این نیروگاه بهره‌برداری خواهد شد. 
 دیماند قراردادی فولاد کشور ۹۰۲۱ مگاوات معادل ۲۱۶ واحد بوده و برای صنعت سیمان ۱۷۶۹ مگاوات معادل ۷۸ واحد سیمانی است.

  با توجه به محدودیت‌های برق تابستانه، قرار است مشابه سال گذشته از الگوی ۴ هزار-۶ هزار-۴ هزار مگاوات کاهش توان مصرفی صنایع بهره‌گیری شود و برای تحقق این استراتژی، دیماند واحدهای فولادسازی در هفته اول به میزان هزار ۱۲۴ مگاوات و سیمان ۳۷۴ مگاوات و مس ۴۹ مگاوات و پتروشیمی ۲۷ مگاوات کاهش یابد.

 محدودیت برق تابستانه صنایع کمتر از سال قبل

طبق جدول فوق، سقف کاهش توان برای واحدهای فولادی در هفته اول مردادماه به دو هزار ۸۲۴ مگاوات می‌رسد که توان قراردادی آن ۶۸ درصد بوده و بهتر از سال قبل خواهد بود. محدودیت‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی فولادساز و شبکه و ساعات شبانه روز متفاوت خواهد بود.
گفتنی است در سال گذشته، فرهنگ‌سازی و ارایه مشوق باعث کاهش ۴/۵ درصدی مصرف برق شهرها شد. این برنامه در سال جاری نیز ادامه یافته و تا ۲۰۰۰ مگاوات توان از محل صرفه جویی شهرها به‌دست آمده و از طریق بورس انرژی به صنایع عرضه می‌شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =