کد خبر 4741
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

میلگرد گرفتار در چرخه نوسان

میلگرد گرفتار در چرخه نوسان

به دنبال نوسانات جزئی و ثبات قیمت‌ها در بازار آهن، قیمت روز میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما در برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد فولاد کاوه اروند ۳۰۰ تومان کاهش و تعدادی نیز مانند سیرجان حدید جنوب حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، این روزها دلار در تلاش برای حفظ کانال ۵۱ هزار تومانی است و هم اکنون با نرخ ۵۱ هزار و ۵۰ تومان در بازار رسمی معامله می‌شود.

بازار داخلی بر سر دوراهی تصمیم‌گیری باقی مانده است از یک طرف تقویت مذاکرات مربوط به برجام است، آمد و رفت‌های ۱۰ روز اخیر تا دوشنبه آینده که اجلاس مجدد شورای حکام است تکلیف را معلوم می‌کند.

در صورتی که توافق‌های سیاسی صورت پذیرد و جریان ارز به سمت ایران شکل بگیرد انتظار این است که قیمت دلار کاهش یابد. دست اندرکاران امیدی به افت جدی قیمت ارز ندارند چون باعث سقوط بازار سهام و به دنبال آن کاهش صادرات ایران خواهد شد. ورود ارز به سمت ایران باعث می‌شود که دولت بدهی‌هایش را به سیستم بانکی بپردازد در نتیجه توان بانک‌ها برای وام دهی افزایش خواهد یافت.

این تحرکات مثبت می‌تواند به بهبود روند بازار داخلی و همچنین توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری کشور در زمینه صنایع آهن و فولاد نیز منجر شود.

به دنبال نوسانات جزئی و ثبات قیمت‌ها در بازار آهن، قیمت روز میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما در برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد فولاد کاوه اروند ۳۰۰ تومان کاهش در سایز ۱۴ و ۱۶ داشته و به نرخ ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان  معامله شد و تعدادی نیز مانند سیرجان حدید جنوب حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش داشته ونرخ سایز ۱۰ و ۱۲ را ۲۸  هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کردند.

در این میان نرخ‌های اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان با نوسان جزئی در سایزهای مختلف به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۲        ⬅️           ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان   
تیرآهن سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان       
تیرآهن سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان  
تیرآهن سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =