کد خبر 478
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

وضعیت معاملات سنگ‌آهن در بازار جهانی

وضعیت معاملات سنگ‌آهن در بازار جهانی

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن برای تحویل در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۳.۶ درصد افزایش به ۶۸۱ یوان (۱۰۰.۶۸ دلار) در هر تن رسید و نهایتاً با همین قیمت به معاملات روزانه خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کاهش ذخایر فولاد چین موجب تقویت امید معامله‌گران برای بهبود تقاضا شد به طوری که معاملات آتی سنگ‌آهن در روز جمعه با افزایش همراه بود.

 معاملات سنگ‌آهن

 در سنگاپور، ماده اولیه فولادسازی به بالای ۱۰۰ دلار بازگشت و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت و در واقع اقدام VALE۳.SA معدنچی برزیلی واله برای کاهش پیش‌بینی تولید سنگ آهن در سال ۲۰۲۲، تقویت بیشتری را برای بازار به همراه داشت.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن برای تحویل در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۳.۶ درصد افزایش به ۶۸۱ یوان (۱۰۰.۶۸ دلار) در هر تن رسید و نهایتاً با همین قیمت به معاملات روزانه خود پایان داد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد، قیمت بسته شدن معاملات در روز پنجشنبه ۶۵۷.۵۰ یوان ارزیابی شد که ضعیف‌ترین آن از ۲۹ دسامبر بود، در حالی که قرارداد ماه آگوست سنگ‌آهن در بورس سنگاپور تا ساعت ۰۷:۰۴ به وقت ساعت جهانی با ۳.۵ درصد افزایش به ۱۰۱.۳۵ دلار در هر تن رسید.

همچنین واردات سنگ‌آهن به چین در ماه ژوئن ۳.۸ درصد افت داشته و ۸۸.۹۷ میلیون تن ثبت شد. میزان خرید از استرالیا و هند هر دو افت داشت. میزان واردات از برزیل هم نسبتا ثابت ماند و تنها ۰.۹ درصد افت داشته ۱۵.۷ میلیون تن ثبت شد. ولی میزان سنگ آهن خریداری شده از استرالیا کاهش ۷.۵ درصدی را تجربه کرده ۵۹.۳۶ میلیون تن ثبت شد که برای دومین بار در سال جاری بیشترین میزان کاهش واردات سنگ آهن در یک ماه بود.

واردات سنگ‌آهن هند نیز افت ۴۱ درصدی را تجربه کرده ۱.۳۸ میلیون تن ثبت شد که به دلیل اعمال تعرفه از جانب هند بود.

نگاهی کوتاه بر عرضه و تقاضا برای سنگ‌آهن

تحلیلگران Sinosteel Futures در یادداشتی با استناد به گزارش موجودی‌های استیل و آخرین راهنمای خروجی واله می‌گویند:

«در شرایط کنونی بازار انتظار می‌رود تقاضا برای سنگ آهن تا حدی بهبود یابد چرا که سایر مواد تشکیل‌دهنده فولاد نیز پس از فروش دو روزه دوباره رشد کردند».

در همین حال، قیمت زغال سنگ کک دالیان حدود ۲.۱ درصد و کک حدود ۲.۷ درصد در بازار افزایش یافت و میلگرد فولادی ساختمانی نیز در بورس آتی شانگهای با افزایش ۱.۴ درصدی همراه بود، در حالی که کویل نورد گرم رشد ۰.۷ درصدی و فولاد ضد زنگ کاهش ۱.۶ درصدی را تجربه کرد.

به گفته تحلیلگران، با توجه به چشم‌انداز کلی تقاضای فولاد در چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، که همچنان تحت تاثیر قرنطینه‌های کووید ۱۹ و مشکلات در بخش املاک قرار دارد، انتظار می‌رود بازار سنگ آهن در میان مدت تحت فشار باقی بماند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =