کد خبر 4786
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کاهش قیمت تیرآهن ذوبی

قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه فروشی عمدتا ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوبی در برخی سایزها کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، این روزها بازار ارز با نوسانات محدودی بین دو کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومان در رفت و آمد است و حفظ ثبات نسبی، دلار بازار آزاد در حال حاضر با نرخ ۵۰ هزار تومان در حال معامله است.

از مسائیل تاثیرگذار در بازار آهن از اول امسال علاوه بر بحث محدودیت برق صنایع، مساله حمل و نقل در بسیاری موارد شروع به خودنمایی کرده است. ارز به تنهایی نمی‌تواند مشکلات ساختاری را حل کند بلکه ورود ارز فعال شدن تسهیلات بانک‌ها و بالار رفتن تقاضا، این مشکلات ساختاری را برجسته‌تر خواهد کرد.

آمار واردات و صادرات در دو ماه اول سال نشان می‌دهد که باید به توافق هسته‌ای امیدوار باشیم.

خبر حائز اهمیت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد افزایش بین از ۵ میلیون تنی ظرفیت انبارهای فولاد کشور در مقایسه با دو ماه فروردین است. به عبارتی ظرفیت ۱۶ میلیون تنی فولاد انبارهای کشور حاکی از رشد ۶۷ درصدی سالانه این ظرفیت است.

دیروز در بازار آهن هم قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه فروشی عمدتا ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوبی در برخی سایزها کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشت و چند کارخانه هم حدود ۳۰ هزار تومان افزایش داشتند.

امروز تیرآهن عرضه شده در بورس کالا به مقدار ۱۸ هزار و ۴۵۲ تن مورد معامله قرار گرفت و نرخ پایه آن نیز با ۰/۳ درصد افزایش به مبلغ ۲۴ هزار و ۵۱۵ تومان ثبت شد که نسبت به هفته گذشته حدود یک و نیم درصد افزایش داشته است.

اما در بازار آزاد نیز نرخ اعلامی تیرآهن شاخه‌ای از سمت ذوب‌آهن اصفهان بدون تغییر در اکثر سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اعلام شده که به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۹۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۵۷۷۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۷۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۲۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۲۳۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۲۰۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۳۳۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۲۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۴۹۵۰۰۰۰  تومان


در بخش کیلو فروشی این محصول در کارخانه ذوب آهن نیز ۱۰۰ تومان کاهش در اکثر سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اعلام شد که لیست قیمت آن به صورت زیر است:

میلگرد سایز ۱۴      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶      ⬅️    ۳۰۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۴۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰      ⬅️    ۳۰۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۴      ⬅️    ۲۹۸۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =