کد خبر 4813
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش ۱۸/۵ درصدی نرخ تیرآهن در عرضه‌ امروز

کاهش ۱۸/۵ درصدی نرخ تیرآهن در عرضه‌ امروز

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۹۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۹۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود. این مقدار عرضه شده نسبت به هفته قبل ۱۹ درصد کاهش حجم دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و ورق گالوانیزه خودرو است.

تیر آهن عرضه شده در میان محصولات امروز با ۲۳/۷ درصد کاهش به حجم ۳ هزار و ۹۱۰ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۱۸/۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل دارد. پایین ترین فیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار تومان و بالاترین نرخ پایه عرضه شده ۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلو برای تیرآهن بال پهن ۲۰ است. گفتنی است تمام محصول تیرآهن عرضه شده امروز توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده و نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۱۴ هزار و ۱۶۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۴ هزار و ۲۲۶ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۲/۴ درصد افزایش نرخ پایه داشته و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۱/۴ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۳۸ درصد کاهش حجم به مقدار ۴۷ هزار و ۳۰۰ تن با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۹۱۸ تومان عرضه شده که قیمت آن تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل ندارد.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن است که به میزان ۱۸/۸ درصد کاهش حجم عرضه نسبت به هفته قبل دارند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۷/۱ درصدی حجم عرضه میزبان ۱۳۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۸۶۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۰/۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش ۱۸/۵ درصدی نرخ تیرآهن در عرضه‌ امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =