کد خبر 4859
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش نرخ میلگرد علیرغم ثبات قیمت شمش

کاهش نرخ میلگرد علیرغم ثبات قیمت شمش

در معاملات بازار آهن قیمت میلگرد علیرغم ثبات قیمت شمش، روند نزولی داشته که دو دلیل اصلی آن اولی فروش‌های اعتباری کارخانه‌ها و دومی مربوط به احتمال توافق و افت قیمت ارز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی مثبت در حال کاهش بوده و با یک کاهش هزار و ۴۰۰ تومانی از دیروز هم اکنون با قیمت ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان در حال معامله است.

در بررسی اوضاع بازار آهن‌آلات نیز همراه با عقب‌نشینی قیمت دلار، کاهش فشار روانی منفی و اصلاح قیمت‌ها در کلیه بازارهای مالی در این روزها، ثبات نوسانات در بازار فولاد بیشتر از سایر بازارهاست.

در صورت انجام توافقات هسته‌ای فارغ از آنکه چه حجم ارز یا با چه شرایطی وارد کشور خواهد شد با این شرایط کاهش قیمتی بازارهای مالی، تاثیر آن قبلاً پیش خور شده است.

از طرف دیگر نگرانی که وجود دارد این است که با این کاهش قیمت ارز صادرات امکان دارد تنزل پیدا کند که منجر به بیکاری و کسری بیشتر بودجه می‌گردد. 
طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن در معاملات روزهای گذشته، قیمت میلگرد علیرغم ثبات قیمت شمش، روند نزولی داشت دو دلیل برای این روند وجود دارد که اولی فروش‌های اعتباری کارخانه‌ها بود و دلیل دوم نیز مربوط به احتمال توافق و افت قیمت ارز است.

در معاملات امروز انواع سایزهای میلگرد در کف بازار نیز اغلب شرکت‌ها نرخ‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند اما میادی فروش زیدی نیز با کاهش بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در هر کیلو همراه بود. برای مثال نرخ جدید میلگرد هشترود با ۱۵۰۰ تومان کاهش برای سیازهای مییگرد ۱۴ تا ۲۰ ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. 

نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان هم به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۱۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۵۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان  
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =