کد خبر 4990
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

آمار معاملات میلگرد در بورس کالا در هفته منتهی به ۲۵ خرداد

آمار معاملات میلگرد در بورس کالا در هفته منتهی به ۲۵ خرداد

در جریان معاملات میلگرد بورسی در هفته جاری که در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۴ خرداد انجام گرفت در مجموع ارزش معاملات این محصول ۱۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۷۳ ریال ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان معاملات میلگرد بورسی در هفته جاری که در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۴ خرداد انجام گرفت در مجموع ارزش معاملات این محصول ۱۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۷۳ ریال ثبت شد. 

مقدار عرضه معامله شده این محصول ۹۹ هزار و ۳۱۱ تن بود که استقبال زیادی از آن در جریان معاملات نشده و از این مقدار نیز ۵۳ هزار و ۳۲۲ تن مچ و منجر به قرارداد شد. همچنین با غلبه مقدار عرضه بر تقاضا، فقط ۷۱ هزار و ۴۰۸ تن تقاضا برای آن ثبت شد.

میانگین موزون نرخ معامله شده برای میلگرد در این هفته ۲۳ هزار و ۵۸۱ تومان به ازای هر کیلو بدون محاسبه ارزش افزوده است که پایین‌ترین نرخ معامله شده ۲۲ هزار و ۷۵۲ تومان مربوط به محصول میلگرد ۱۴ تا ۲۰ -A۳ عرضه شده توسط فولاد کاوه اروند بوده و بالاترین نرخ معامله این محصول برای میلگرد ۱۲-A۳ عرضه شده توسط صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه مبلغ ۲۴ هزار و ۳۶۸ تومان بود.

در جریان معاملات دیروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ نیز با درنظر گرفتن معاملات میلگرد مچینگ در بورس کالا، معاملات ۵۲،۱۲۲ تن انواع میلگرد آجدار؛ معادل با حدود ۲۴.۷ درصد از مجموع ۲۱۱،۱۱۶ تن اطلاعیه عرضه این محصول؛ با نرخ رقابتی میانگین موزون ۲۳۶،۷۳۵ ریال یا حدود کیلویی ۲۵،۸۰۵ تومان با احتساب مالیات ارزش افزوده؛ حدود کیلویی ۱۹۵ تومان بالاتر از نرخ پایه (۲۳۴،۷۸۷ ریال) تایید شد که نسبت به متوسط نرخ معاملات هفته قبل‌ (۲۴۰،۰۸۳ ریال - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷)، کاهش حدودا کیلویی ۳۳۵ تومان را نشان می‌دهد.

برای عرضه روز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ نیز نرخ پایه این محصول ۲۳۸ هزار و ۷۲۵ ریال تعیین شده است که ۲/۵ درصد معادل ۶۱۷ تومان کاهش قیمت دارد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =