کد خبر 5034
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تغییرات روند قمیتی تیرآهن در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۲

تغییرات روند قمیتی تیرآهن در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۲

بررسی نمودار تغییرات قیمتی قیمت‌ها طی هفته چهارم خرداد در دو بخش تیرآهن شاخه‌ای و کیلویی نشان از ثبات قیمتی تیرآهن شاخه‌ای نسبت به بخش کیلویی این  محصول دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، از ابتدای هفته اخیر شاهد کاهش قیمت ارز در بازار بودیم و تا کانال ۴۶ تومان نیز ورود کرد اما در روزهای پایانی هفته با صعود به کانال ۴۸ و ۴۹ تومان با این نرخ معامله ادامه پیدا کرد.

بازار آهن و تیرآهن نیز علاوه بر نرخ ارز، تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی مبنی بر توافق احتمالی و همچنین خبر ازاد شدن ۳ میلیارد دلار منابع ایران در عراق دچار افت شد.  این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند در نهایت تاثیر کمبود برق و کاهش تولید بر این مساله همچون سال گذشته افزایش چشمگیر قیمت‌ها در ماه‌های پیش‌رو را به دنبال خواهد داشت.

از طرف دیگر برخلاف جو کاهشی بازار آهن و فولاد که بیشتر به نظر می‌رسد روانی و تحت تاثیر اخبار سیاسی و نرخ ارز موقتی است در آن طرف محدودیت برق برای فولادی‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل است که البته وزارتخانه‌های نیرو و صمت، قول مساعدت داده‌اند، اما هنوز هیچ خبری نیست.

عامل دیگر که از گوشه و کنار بازار در تاثیر روند کاهش قیمت‌ها عنوان می‌شود عرضه‌های ذوب آهن است که به بازار سرازیر کرد. فروش تیرآهن در بورس همه را امیدوار به کاهش قیمت کرد در حالیکه تحویل آنها دو ماه دیگر است.

بررسی نمودار تغییرات قیمتی قیمت‌ها طی هفته چهارم خرداد در دوبخش تیرآهن شاخه‌ای و کیلویی نشان از ثبات قیمتی تیرآهن شاخه‌ای نسبت به بخش کیلویی این  محصول دارد طوریکه نوسان قیمتی تیرآهن کیلویی در سایز ۱۴ و ۱۸ به شدت بالا بود اما در نهایت کلیه قیمت در تمامی سایزها با نزدیک شدن به انتهای هفته با دنبال روند کاهش به ثبات نسبی در روزهای آخر رسیدند.

تغییرات روند قمیتی تیرآهن در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۲

تغییرات روند قمیتی تیرآهن در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۲

کد خبر 5034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =