کد خبر 5163
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

قیمت میلگرد در پی نبود تقاضا ثابت شد

قیمت میلگرد در پی نبود تقاضا ثابت شد

امروز نیز قیمت روز میلگرد در بیشتر کارخانه‌ها با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود، شمار زیادی از مبادی فروش هم قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند، از جمله میلگرد پرشین با اعمال ۵۰۰ تومان کاهش در نرخ‌های خود، سایز ۱۲ و ۱۶ را با رقم ۲۶ هزار و ۸۰۰ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ ارز در بازار امروز همچنان در کانال ۴۸ هزار تومانی در نوسان بوده و هم اکنون با قیمت ۴۸ هزار و ۷۸۰ تومان در حال معامله است.

علی‌رغم افزایش حجم عرضه محصولات بورسی و نیز احتمال محدودیت تولید فولاد به دلیل قطعی برق و نیز قرار گرفتن در فصل ساخت و ساز اما در بازار امروز بورس کالا برای میلگرد ریزش بالایی به مقدار ۷۵/۵ درصد وجود داشت که در نهایت ۴۷ هزار و ۲۷۰ تن با نرخ ۲۲ هزار و ۶۱۹ تومان معامله شد، البته با وجود کاهش قیمت همچنان تقاضا برای این محصول پایین بوده و فقط ۳۴ هزار و ۷۶۵ تن موجود بود. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۵۶۱ تومان یا حدود ۲۴،۵۹۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و حدود کیلویی ۱۰۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۳ هزار و ۳۵۸ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است.

هر چند به نظر می‌رسد بیشترین دلیل این عدم استقبال همزمان شدن عرضه امروز با روزهای پایانی ماه، به دلیل عدم حضور بازیگران مطرح حوزه تیرآهن و بی‌پولی باشد. به هرحال این شرایط در بازار آزاد نیز حاکم بوده و با وجود تثبیت و کاهشی بودن قیمت‌ها اما یک رکود تورمی وجود دارد که دست خریدار را از بازار کوتاه کرده است.

در بازار آهن‌آلات قیمت پیشنهادی میلگرد همچنان در کانال ۲۵ هزار تومانی گزارش می‌شود در بازار دیروز نیز نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان کاهش داشته و میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نیز ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش به همراه داشت.

امروز نیز قیمت روز میلگرد در بیشتر کارخانه‌ها با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود، شمار زیادی از مبادی فروش هم قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند. از جمله میلگرد پرشین با اعمال ۵۰۰ تومان کاهش در نرخ‌های خود،  سایز ۱۲ و ۱۶ را با رقم ۲۶ هزار و ۸۰۰ اعلام کرد.

همچنین ذوب‌آهن اصفهان برای این محصول به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان نرخ‌های خود را با ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش در اکثر سایزها اعلام کرد که به شرح زیر است.

۱۲        ⬅️           ۲۹۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان       
۲۵        ⬅️           ۲۶۰۰۰   تومان  
۲۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =