کد خبر 5171
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

تکلیف مالیاتی ۴ میلیون نفر از اصناف و مشاغل مشخص شد

تکلیف مالیاتی ۴ میلیون نفر از اصناف و مشاغل مشخص شد

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: تا صبح امروز پرونده مالیاتی ۴ میلیون نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مشخص شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی موحدی‌بک‌نظر  در مورد اینکه ایا مهلت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای مالیات اصناف و مشاغل تمدید می‌شود،‌گفت: هنوز دستوری به سازمان امور مالیاتی نرسیده ما سازمان مجری قانون هستیم و اگر قرار بر تمدید مهلت باشد، یا جلسه سران قوا و یا مجلس باید تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند و فعلا تا آخرین ساعات امروز ۳۱ خرداد ماه فرصت برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارد.

وی در مورد اینکه تا کنون مالیات چه تعداد از صاحبان اصناف و مشاغل مشخص شده است،‌گفت: تا صبح امروز تکلیف بیش از ۴ میلیون نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مشخص شده است که این تعداد به میزان ۹۰ درصد کل مؤدیان مالیاتی سال گذشته بوده که در قالب تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا ارائه اظهارنامه مالیات آنها تعیین تکلیف شده است.

موحدی‌ همچنین گفت: البته امروز هم فرصت وجود دارد و باید صبر کنیم تا آخرین زمان قانونی سپری شود تا آمار واقعی از مالیات‌های اصناف و مشاغل ارائه کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه چه تعداد از افراد از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کرده‌اند،‌گفت: ۸۰ درصد از مؤدیان در قالب تبصره ۱۰۰ و ۲۰ درصد در قالب ارائه اظهارنامه اقدام کرده‌اند.

وی در پایان گفت: ما سازمان مجری قانون هستیم و اگر مصوبه مجلس و یا مصوبه شورای سران در اختیار ما قرار بگیرد ممکن است وقت دیگری برای مؤدیان مالیاتی در نظر بگیریم.

مجموع درآمد مالیات بر اصناف و مشاغل حدود ۸ درصد کل درآمد مالیاتی کشور است اما از نظر دربرگیری تعداد مؤدیان این اصناف بیش از ۴.۵ میلیون نفر به ارائه اظهارنامه می‌پردازند. دولت در نظر گرفته است کسانی که در قالب تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند مالیات آنها مقطوع شده و به دو صورت نقدی و یا اقساطی می‌توانند بپردازند و کسانی هم که تمایل دارند می‌توانند از توافق تبصره ۱۰۰ خارج شده و اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند که در آن صورت اظهارنامه آنها به بررسی کارشناسان سازمان امور مالیاتی خواهد رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 5171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =