کد خبر 52
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

شرکت فولاد هرمزگان رکورددار شد

 شرکت فولاد هرمزگان رکورددار شد

فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ توانست چند رکورد تولیدی را هم در فولادسازی و هم در آهن اسفنجی به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ توانست چند رکورد تولیدی را هم در فولادسازی و هم در آهن اسفنجی به ثبت برساند.

در بخش فولادسازی، رکوردهای تولید روزانه و ماهانه شرکت جابه‌جا شد. به طوری که توانست در یک روز ۶ هزار و ۵۹۷ تن تختال تولید کند که بالاترین میزان تولید روزانه محسوب می‌شود.

همچنین در آذر ماه نیز ۱۴۷ هزار و ۵۹۱ تن تختال تولید کرد که این میزان نیز رکورد شرکت در تولید ماهانه بوده است. ناگفته نماند که در شرکت در ماه‌های مهر و اردیبهشت نیز رکورد تولید تختال به ثبت رسیده بود.

تولید تختال سال ۱۴۰۰ فولاد هرمزگان به یک میلیون و ۴۴۲ هزار تن رسید.

در واحد احیا مستقیم نیز یک رکورد تاریخی کسب شد و توانست یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن آهن‌اسفنجی تولید کند.

خوشبختانه هر دو مدل احیا مستقیم شرکت در سال ۱۴۰۰ رکورد تولید خود را جابه‌جا کردند و با تولید بیش از ۸۵۰ هزار تن در سال، بیش از ظرفیت اسمی خود آهن اسفنجی تولید کردند.

فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف دیگر به ویژه مصارف مواد اولیه و مواد افزودنی نیز شاهد رکوردهایی بود و توانست مصرف نسوز خود را هم در کوره‌های قوس، پاتیل‌های فولادی و تاندیش ریخته‌گری کاهش دهد و به ۵.۳۸ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب برساند.

کاهش مصرف نسوز با توجه به حجم تولید بر کاهش نرخ تمام شده تاثیر بسزایی گذاشته است.

در بخش فروش و کسب درآمد نیز فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ توانست از فروش یک میلیون و ۴۹۵ هزار تن تختال و سایر محصولات به درآمد ۲۲۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریالی دست یابد که این میزان درآمد، رشد ۶۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.

انتهای پیام/ ف

کد خبر 52

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =