کد خبر 5217
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
میلگرد افزایشی شد

امروز نیز قیمت میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه که به نظر می‌رسد به تبعیت از نرخ دلار دچار جهش شده است با ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش قیمت همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار پس از ورود نرخ آن به کانال ۴۹ تومانی در روز پنجشنبه امروز نیز با نرخ ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان در حال معامله است. به تبع این افزایش نرخ دلار که جز فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ بازار آهن است موج افزایشی آن با بازار رسید در نرخ برخی اقلام آهنی از جمله میلگرد اعلامی از برخی مبادی فروش با ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش همراه بود. هرچند شرکت‌هایی نیز موجود بودند که با کاهش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی و بدون تغییر قیمت نیز همراه بودند.

 آنچنانکه در اول امسال گذشت سیاست دولت روند نزولی قیمت‌هاست تا از یک طرف نرخ تورم را محدود کند و از طرف دیگر صادرات را تقویت نماید، دولت برای این کار از طریق بورس کالا سه سیاست را در پیش گرفت. اول محدود کردن تقاضا، دوم افزایش عرضه، سوم سیاست قیمت‌گذاری نزولی است.

با این ترفند همراه با کاهش تورم انتظاری، به علت امیدواری به گشایش‌های اقتصادی و برگشت ارزهای بلوکه شده، بازار به رکود رفت تا آنجا که پیش بینی می‌شود کف قیمت شمش در روزهای آینده به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط کند. در حالی‌که قیمت شمش صادراتی حداقل ۴۸۰ دلار است و با احتساب نرخ بازار متشکل ارزی حداقل قیمت شمش ۱۹ هزار و ۸۲۰ تومان خواهد بود. تا به اینجا دولت به هدف خود رسیده است.

سیر کاهشی و ثابت قیمت روز میلگرد پنجشنبه هم تداوم داشت به طوری که هر کیلو میلگرد در چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهشی بود و سایر مبادی فروش تغییر قیمت نداشتند. گفتنی است کف قیمت میلگرد همچنان روی ۲۴۵۰۰ تا ۲۴۹۰۰ تومان قرار داشت و در برخی کارخانه خرید روی این دامنه قیمت امکان‌پذیر بود.

امروز نیز قیمت میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه که به نظر می‌رسد به تبعیت از نرخ دلار دچار جهش شده است با ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش قیمت همراه بود که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =