کد خبر 5259
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

پاکستان برای واردات زغال سنگ از افغانستان راه آهن می‌سازد

پاکستان برای واردات زغال سنگ از افغانستان راه آهن می‌سازد

مقامات پاکستانی اعلام کردند برای انتقال زغال سنگ از افغانستان ۱۵۸ کیلومتر مسیر راه ‌آهن بین کوهات و نقطه مرزی خرلاچی در منطقه قبیله‌ای کُرُم ساخته خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدعلی و خرم رحمان از مشاوران ارشد خدمات مهندسی ملی پاکستان(نسپاک) اعلام کرده‌اند برای انتقال زغال سنگ وارداتی از افغانستان 158 کیلومتر مسیر راه آهن عریض بین کوهات و نقطه مرزی خرلاچی در منطقه قبیله‌ای کُرُم را خواهند ساخت.

به گفته این مشاوران، راه آهن همچنین اقتصاد هر دو کشور را در درازمدت تقویت می‌کند زیرا از آن برای صادرات سیمان، گوشت، میوه‌های خشک و تازه، اثاثیه، دام، منسوجات و غیره به افغانستان و جمهوری‌های آسیای مرکزی استفاده خواهد شد.

به گزارش «داون نیوز»، این خط آهن به طور ویژه برای واردات زغال سنگ از افغانستان احداث می‌شود اما به تدریج برای واردات و صادرات نیز استفاده خواهد شد و به ولایات غنی از زغال سنگ افغانستان یعنی بدخشان، تخار و هرات نیز متصل خواهد شد.

این در حالی است که سال گذشته شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان به مقامات مربوطه این کشور دستور داد تا جهت تولید برق ارزان برای کمک به مصرف کنندگان و صنایع داخلی پاکستان، روند واردات زغال سنگ را از افغانستان تسریع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 5259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =