کد خبر 5264
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

استقبال از خرید شمش بلوم/ تختال حذف شد

استقبال از خرید شمش بلوم/ تختال حذف شد

در پایان معاملات امروز بورس کالا با حذف ۱۵ درصد از محصولات عرضه شده که شامل کل تختال C و برخی اقلام شمش بلوم بود ۱۳۱ هزار و ۵۰ تن محصول معامله شد. برای این مقدار معامله شده ۱۸۷ هزار و ۴۶۰ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ قرار بود ۱۵۴ هزار و ۲۵۵ تن محصولات فولادی شامل تختال C، شمش بلوم، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G عرضه شود که در پایان معاملات با حذف ۱۵ درصد از محصولات عرضه شده که شامل کل تختال C و برخی اقلام شمش بلوم بود ۱۳۱ هزار و ۵۰ تن محصول معامله شد. برای این مقدار معامله شده ۱۸۷ هزار و ۴۶۰ تن تقاضا وجود داشت.

۱۰ هزار تن تختال C عرضه شده در اطلاعیه امروز که توسط فولاد خوزستان عرضه شده بود به دلیل نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد.

با حذف ۹ درصد شمش بلوم موجود در عرضه‌های امروز نیز ۱۲۷ هزار و ۹۵۰ تن با همان نرخ پایه ۲۰ هزار و ۴۴۵ تومان به ازای هر کیلو معامله شده. این قمت نسبت به هفته قبل ۱/۱ درصد کاهش داشت. پایین‌ترین نرخ معامله این محصول ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بالاترین نرخ نیز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شده است. برای این مقدار معامله شده نیز ۱۸۳ هزار و ۸۶۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

گفتنی است شمش بلوم فولاد خوزستان (فخوز) امروزبه مقدار ۱۵ هزار تن با تقاضای اولیه ۲۱ هزار تنی روبرو و معاملات مچ‌شده به میزان ۱۳ هزار تن بدون تغییر نسبت به هفته قبل در قیمت میانگین ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو (برابر با قیمت پایه) برای تحویل ۴ مرداد به صورت سلف، انجام شد.

همچنین طبق اطلاعیه دیروز بورس کالا نرخ پیش پرداخت شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز ۱۰ درصد اعمال شده است.

ورق سرد B موجود در لیست عرضه امروز با ۳۶/۶ درصد کاهش با همان نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۴۲ تومان که توسط صنایع هفت الماس برای تاریخ تحویل ۲۹ شهریور عرضه شده بود، مورد معامله قرار گرفت.

ورق گالوانیزه G نبدون تغییر قیمت و حجم به مقدار ۲ هزار تن و نرخ ۴۴ هزار ۳۶۲ تومان به ازای هر کیلو با حجم تقاضای ۲ هزار و ۱۰۰ تن به طور کامل معامله شد. عرضه این محصول توسط فولاد مبارکه اصفهان برای تاریخ تحویل ۳۱ شهریور سال جاری صورت گرفته و به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری تسویه خواهد شد.

تصویر زیر جزئیات محصولات عرضه شده امروز به همراه نوسان حجم و نرخ را نسبت به هفته قبل و نتیجه انتهای معاملات را نشان می‌دهد.

استقبال از خرید شمش بلوم/ تختال حذف شد

استقبال از خرید شمش بلوم/ تختال حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =