کد خبر 5345
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییرات قیمتی میلگرد در هفته اول تیر ۱۴۰۲

تغییرات قیمتی میلگرد در هفته اول تیر ۱۴۰۲

بررسی روند تغییرات قیمتی محصول میلگرد نشان می‌دهد یک افزایش هیجانی در نرخ آن در ابتدای هفته با ورود دلار به کانال ۵۰ تومان اتفاق افتاده اما با افت مجدد آن، قیمت این محصولات نیز روند کاهشی و سپس با ثبات را پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، اول تیر مصادف شد با ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ تومانی و به تبع این افزایش نرخ دلار که جز فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ بازار آهن است موج افزایشی آن به بازار آ]ن‌آلات رسیده و نرخ برخی اقلام آهنی از جمله میلگرد اعلامی با افزایش همراه بود.

اما در اواسط هفته 

 به نظر می‌رسد با افت دلار به کانال ۴۹ تومان بازار آهن نیز سریع خود را با آن همسو کرده و نرخ‌های اعلامی یا با کاهش یا بدون تغییر قیمت بودند.

در این میان روند نزولی قیمت ناشی از فشارهای دولت و جو روانی بازار کار را به آنجا رساند که از عرضه‌های محصولات میلگرد در بورس کالا نیز استقبال چندانی نشد. این روند همراه با محدودیت‌های تسهیلات بانک‌ها، نوردکارها را دچار مشکل نقدینگی کرده است.

در این میان فعالان بازار معتقدند که با وجود عدم کمبود در تولید آهن، علت کاهش تقاضا و رکود بازار کمبود نقدینگی، التهاب بازار و نوسانات قیمت دلار است که باعث عدم ثبات در بازار شده است.

در انتهای هفته نیز با تداوم نوسان دلار در کانال ۴۹ هزار تومان، نرخ آهن‌آلات نیز از اکثر مبادی فروش با کاهش نرخ همراه بوده و برخی نیز بدون تغییر قیمت بودند اما بازار همچنان در رکود و کمبود تقاضا غرق بود.

بررسی روند تغییرات قیمتی محصول میلگرد در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ نشان می‌دهد یک افزایش هیجانی در نرخ محصولات در ابتدای هفته با ورود دلار به کانال ۵۰ تومان اتفاق افتاده اما با افت مجدد آن، قیمت این محصولات نیز روند کاهشی و سپس با ثبات را پیش گرفته است.

هر چند این افزایش قیمتی نوسان فاحشی نداشته و به عنوان نمونه سایز ۱۸ این محصول بین ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان تغییرات داشته است.

تغییرات قیمتی میلگرد در هفته اول تیر ۱۴۰۲

انتهای خبر/ف 

کد خبر 5345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =