کد خبر 5415
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

ثبات در قیمت یا رکود در خرید تیرآهن؟

ثبات در قیمت یا رکود در خرید تیرآهن؟

قیمت روز تیرآهن هم در غالب شرکت‌ها با کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی همراه بود و شرکت ذوب آهن نیز به صورت بارگیری از انبار با ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود.

به گزار ش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز دلار با افزایش قیمت نسبت به به ابتدای هفته با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. در بازار آهن نیز نوسانات قیمت کاهشی توام با ثبات در فضای حاکم است.

دیروز در جلسه هم اندیشی انجمن فولاد با وزیر نیرو که معاونین این وزارتخانه و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مدیرکل انرژی وزارت صمت هم در آن حضور داشتند، موضوعات مهمی از جمله بهره‌گیری از نظرات کارشناسی انجمن فولاد در مدیریت بهتر محدودیت‌های برقی فولادسازان، زمینه‌سازی برای احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید توسط بخش خصوصی فولاد، تسهیلات و تعهدات وزارت نیرو برای نیروگاه‌های خودتامین در صنعت فولاد و همکاری وزارت نیرو برای تولید حداکثری فولادسازان در ساعات غیرپیک مطرح و در پایان، توافقات هفتگانه‌ای میان وزارت نیرو و انجمن فولاد انجام شد.

در این میان رئیس اتحادیه آهن آلات قزوین در رابطه با روند این روزهای بازار آهن و فولاد به آهن‌نیوز گفت: دولت از چند ناحیه با تنظیم بازار و اعمال قیمت گذاری دستوری اجازه افزایش قیمت در بازار را نمی‌دهد و شعار آنها این است که ما می‌خواهیم بازار را از دلار جدا کنیم. تا یک اندازه‌ای هم در شعار خود موفق شدند اما با اقدامات شدید قیمت‌گذاری دستوری این موضوع شاید مهمترین تمایز رفتار بازار این یک سال اخیر با سال‌های گذشته است.
وی در ادامه افزود: علت اینکه دولت قیمت‌ها را می‌خواهد کاهش دهد این است که قیمت صادراتی با نرخ ارزی که مد نظرش است توجیه پیدا کند. وقتی فولادسازهای ما در بازار داخلی گرانتر بفروشند دیگر میلی به صادرات ندارند.

به هر حال بازار آهن روزهای ابتدایی هفته را هم مانند چند وقت اخیر، در رکود و سیر نزولی قیمت‌ها پشت سر گذاشت. تیرآهن ذوب آهن به جز سایز ۳۰، دیروز را با کاهش قابل توجه قیمت به پایان رساند. به عنوان نمونه، تیرآهن سایز ۱۴ این کارخانه در فروش کیلویی با نرخ ۲۵.۶۸۹ تومان معامله شد که ۲۷۰ تومان ارزان شدن را نسبت به روز شنبه نشان می‌دهد. سایر مبادی فروش تیرآهن از جمله روسیه، ترک، بافق یزد، فایکو، اهواز و ... همچنان این مقطع فولادی را تنها به صورت شاخه‌ای و با تثبیت قیمت به بازار عرضه می‌کنند.

امروز هم  قیمت روز تیرآهن هم در غالب شرکت‌ها با کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی همراه بود. محصولات تیرآهن شاخه‌ای شرکت ذوب آهن نیز به صورت بارگیری از انبار با ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۳۱۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۱۳۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۲۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۳۳۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۸۴۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۵۳۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۴۰۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۳۵۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی نیز این شرکت برای محصولات بارگیری شده خود از کارخانه تغییر قیمتی اعمال نکرد که به صورت زیر است:

۱۴      ⬅️    ۲۸۲۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۷۱۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۷۱۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =