کد خبر 5442
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

مقاومت تیرآهن در برابر افزایش قیمت

مقاومت تیرآهن در برابر افزایش قیمت

در معاملات بازار آهن قیمت تیرآهن شاخه‌ای در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما برخی سایزهای تیرآهن ذوبی بین ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در مرز ۵۰ تومان و کانال ۴۹ تومان در نوسان است و هم اکنون با وجود افت آن تا ظهر در کانال ۴۹ تومان هم اکنون باز هم روی قمیت ۵۰ هزار تومان در حال معامله است. در این میان بازار آهن نیز مانند روز گذشته در اکثر مبادی فروش آهن، ثبات قیمت اعلام شد و برخی از مبادی نیز افزایش یا کاهش قیمت اعلام کردند.

مقرراتی مانند تنظیم بازار و از این دست سودآوری شرکت‌های فولادی را به حدی پایین آورده که برخی از آنها زیان‌ده شده‌اند. گفتنی است افزایش قیمت سوخت اعتراض برخی از تولیدکنندگان را برانگیخته و درخواست تجدیدنظر دارند.

در معاملات دیروز بازار آهن قیمت تیرآهن شاخه‌ای در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما برخی سایزهای تیرآهن ذوبی بین ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

از طرفی دیروز تنها ذوب آهن تغییر قیمت روی محصولات خود اعمال کرد و سایر کارخانه‌ها ترجیح دادند روز دوشنبه را با ثبات کامل قیمت به پایان برسانند. ذوب آهن تیرآهن‌های خود را در فروش شاخه‌ای گران کرد؛ با این حال در فروش به صورت کیلویی، نرخ این مقطع فولادی را ثابت اعلام کرد. به عنوان مثال هر شاخه تیرآهن ۱۶ ذوب آهن دیروز در بازار با قیمت ۴.۶۷۸.۹۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه، ۴۸ هزار تومان گران‌تر شده است. 

امروز اما تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که قیمت‌ها به شکل زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۲۸۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۱۳۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۲۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۳۳۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۸۳۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۴۳۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۳۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۰۵۰۰۰۰  تومان
تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۴۸۰۰۰۰۰  تومان

همین طور در بخش کیلو نیز ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش در سایزهای مختلف تیرآهن این شرکت نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اعمال شد که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۲۷۷۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۹۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۷۰۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۷۳۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =