کد خبر 5543
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمت تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

روند قیمت تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

دلار در هفته گذشته در کانال ۴۹ و ۵۰ تومان در نوسان بود و می‌توان گفت ثبات نسبی را تجربه کرد، بازار تیرآهن نیز روزهای هفته را همانند چند وقت اخیر، در رکود و سیر نزولی قیمت‌ها پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار در هفته گذشته در کانال ۴۹ و ۵۰ تومان در نوسان بود و می‌توان گفت ثبات نسبی را تجربه می‌کند. بازار آهن نیز روزهای هفته را همانند چند وقت اخیر، در رکود و سیر نزولی قیمت‌ها پشت سر گذاشت.

در رابطه با شرایط و روند بازار آهن و فولاد رئیس اتحادیه آهن آلات قزوین به آهن‌نیوز گفت: دولت از چند ناحیه با تنظیم بازار و اعمال قیمت گذاری دستوری اجازه افزایش قیمت در بازار را نمی‌دهد و شعار آنها این است که ما می‌خواهیم بازار را از دلار جدا کنیم. تا یک اندازه‌ای هم در شعار خود موفق شدند اما با اقدامات شدید قیمت‌گذاری دستوری این موضوع شاید مهمترین تمایز رفتار بازار این یک سال اخیر با سال‌های گذشته است.

در این میان مقرراتی مانند تنظیم بازار و از این دست سودآوری شرکت‌های فولادی را به حدی پایین آورده که برخی از آنها زیان‌ده شده‌اند. 

روند نزولی تقاضا بالاخره به عرضه‌های ذوب آهن رسید. با عرضه‌های این هفته، بازار تیرآهن تا دو ماه دیگر سر بلند نخواهد کرد. در نمودارهای بررسی روند تغییرات قیمت در طول هفته گذشته نیز مشخص است که روند نزولی قیمت‌ها در بخش کیلویی از ابتدا تا انتهای هفته وجود داشته و در بخش شاخه‌ای بیشتر ثبات قیمت مشهود است.

روند تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

روند تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =