کد خبر 5613
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار میلگرد و تیرآهن در رکودی کم سابقه

بازار میلگرد و تیرآهن در رکودی کم سابقه

در بازار آهن با توجه به ثبات نرخ ارز و انتظارات کاهشی به وجود آمده، معاملات کم رمق بوده و و تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای از بازار رخت بریسته است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار تهران با کاهش حدود ۴۰۰ تومان نسبت به روز گذشته به نرخ  ۴۹ هزار و ۴۵۴ تومان در حال معامله است. از عوامل موثر بر شرایط اقتصادی کشور و به تبع قیمت آهن آلات، قیمت دلار و نوسانات ارزی است. میزان ارزش پول کشور ایران در مقایسه با ارزهای رایج دنیا همچون دلار و یورو بسیار کاهش پیدا کرده و همین امر باعث می‌شود تا هزینه واردات مواد اولیه افزایش پیدا کرده و در نتیجه قیمت آهن‌آلات نیز بیشتر خواهد شد. 

اما این روزها کنترل دستوری قیمت‌ها در کنار ثبات نرخ دلار و ثبات قیمت جهانی فولاد و برخی عوامل دیگر بازار داخلی آهن در فاز رکود فرو رفته و معاملات متوقف شده است و تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای از بازار رخت بریسته است؛ حتی برخی معتقدند رکودی که بازار آهن دچار آن است تاکنون کم سابقه بوده است.

در معاملات دیروز میلگرد در بازار آهن، نرخ‌ها در یک ثبات نسبی بود طوری که میلگرد میانه در سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ در ساعات پایانی دیروز با نرخ هر کیلوگرم ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسیدند. این قیمت در سه روز گذشته ثابت مانده است.

امروز هم مبادی فروش این مقطع فولادی در فاز آرامش قرار دارد، میلگرد ظفر بناب همچنان در کانال ۲۳ هزار تومان ثابت ماند. البته این کارخانه هم میلگرد سایز ۱۸ خود را ارزان‌تر از سایزهای دیگر و با نرخ ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رساند.

نرخ‌های میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز امروز با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بوده و نرخ سایزهای مختلف آن به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان

در بخش معاملات تیرآهن نیز دیروز کاهش قیمت در اکثر سایزها و هر دو نوع فروش کیلویی و شاخه‌ای ثبت شد. برای نمونه تیرآهن سایز ۱۴ذوب آهن با قیمت هر کیلوگرم۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان به بازار عرضه شد که کاهش نرخ ۱۵۰ تومانی را نسبت به یکشنبه نشان می‌دهد. 

امروز هم قیمت‌ این مقطع فولادی اساسی در بیشتر مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد در برخی سایزها بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

در بخش شاخه‌ای فروش از انبار اصفهان، تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان با  ۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود که در زیر ارائه شده است:
 - بارگیری از انبار اصفهان

۱۴      ⬅️    ۴۱۳۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۰۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۰۰۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۲۳۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۸۵۰۰۰۰    تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۵۰۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۹۰۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۳۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 ۱۴    ⬅️   ۳۸۵۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۶۵۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلو فروشی این شرکت به صورت بارگیری از کارخانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته ثبت شد که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۲۷۳۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۹۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۸۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۷۹۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =