کد خبر 583
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

توسعه ساخت ماشین‌آلات صنعتی با همکاری بلاروس

توسعه ساخت ماشین‌آلات صنعتی با همکاری بلاروس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده‌ترین ظرفیت همکاری ما با بلاروس، توسعه ساخت ماشین‌آلات صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس در مینسک، پایتخت بلاروس برگزار شد.

در این اجلاس مسائلی چون تقویت و گسترش همکاری‌های متقابل در حوزه‌های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه‌گذاری، زمین‌شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل‌ونقل و همکاری اتاق‌های بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمیدرو، در دیدار وزرای صنعت ایران و بلاروس، وزیر صنعت بلاروس گفت به دستور رئیس‌جمهوری این کشور، وزارت امور خارجه در حال تنظیم سند همکاری دو کشور و توسعه روابط است و وزیر صمت ایران نیز اعلام کرد ایران برای توسعه روابط اقتصادی با بلاروس در بخش‌های ماشین‌آلات صنعتی، لیزر و الکترونیک و دارو آمادگی دارد.

در این جلسه فاطمی‌امین پیشرفت و توسعه در حوزه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، لیزر و الکترونیک را از جمله موضوعات موردنظر طرفین عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته ارتباطات خوبی میان دو کشور به‌وجود آمده است.

وی افزود: ما در ایران ظرفیت‌هایی داریم که می‌تواند نقش مکمل داشته باشد؛ به‌عنوان مثال در حوزه صنایع و معادن، ظرفیت گسترده‌ای در حوزه استخراج و بهره‌برداری در حوزه فلزات داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی به‌تازگی یکی از شرکت‌های ایرانی در بلاروس کار خود را برای تولید تجهیزات پزشکی ایرانی آغاز کرده، گفت: عمده‌ترین ظرفیت همکاری ما با بلاروس، توسعه ساخت ماشین‌آلات صنعتی است؛ به‌ویژه در حوزه صنایع معدنی و میکروالکترونیک که با فعال شدن ظرفیت‌های آن میان دو کشور، اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.

وزیر صنعت بلاروس نیز در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور ما با ابراز علاقه‌مندی برای تبادلات تجاری با ایران، گفت: امیدواریم در این سفر بتوانیم تفاهماتی در حوزه صادرات و واردات تجهیزات و ماشین‌آلات داشته باشیم.

پایان پیام/ ف

کد خبر 583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =