کد خبر 5848
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

افت نرخ ۱۴۰۰ تومانی شمش/ ناودانی و سنگ آهن دانه‌بندی حذف شد

افت نرخ ۱۴۰۰ تومانی شمش/ ناودانی و سنگ آهن دانه‌بندی حذف شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با حذف کامل ناودانی، سنگ آهن دانه‌بندی و برخی دیگر از محصولات در مجموع ۲۲/۸ درصد ریزش کرده و حجمی به مقدار ۷۴۸ هزار و ۳۴۴ تن با میزان تقاضای ۹۵۰ هزار و ۶۲۴ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ قرار بود ۹۷۰ هزار و ۳۶۷ تن محصول شامل ۲۴۲ هزار و ۳۶۷ تن محصولات نورد فولادی، ۵۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۸ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل ناودانی، سنگ آهن دانه‌بندی و و برخی دیگر از محصولات در مجموع ۲۲/۸ درصد حجم عرضه شده ریزش کرده و حجمی به مقدار ۷۴۸ هزار و ۳۴۴ تن با میزان تقاضای ۹۵۰ هزار و ۶۲۴ تن معامله شد.

محصولات فولادی معامله شده در بازار امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد و گرم خودرو، سرد لوازم خانگی و گالوانیزه خودرو بود که ۵۰/۳ درصد کاهش حجم نسبت به مقدار عرضه صبح داشت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز بدون تغییر حجم و قیمت نسبت به اطلاعیه، به همان مقدار ۳ هزار و ۳۶ تن و نرخ پایه ۲۲ هزار و ۶۳ تومان به ازای هر کیلو معامله شد. برای این مقدار معامله شده این محصول ۴ هزار ۶۴۶ تن نیز تقاضا در بازار موجود بود. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۳۰ توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده که نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی معامله شده در بازار امروز نیز شامل ۶۱۶ تن سبد میلگرد ساده صنعتی با ۱۷۶ تن تقاضا، ۳ هزار تن میلگرد آلیاژی با ۴ هزار تن تقاضا و ۳ هزار و ۷۹۲ تن میلگرد کلاف با ۴ هزار و ۷۲ تن تقاضا بود که سبد میلگرد ساده صنعتی ۱/۴ درصد افزایش و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۴/۶ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته نرخ پایه دارند.

شمش بلوم نیز در معاملات امروز مطابق هر شنبه با استقبال چشمگیری مواجه نشد و با ۹۸ درصد ریزش حجم به مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ تن با نرخ پایه ۱۹ هزار و۸۸۱ تومان در حالی معامله شد که قیمت آن کاهش ۶/۶ درصدی نسبت به نرخ پایه داشت. با وجود همین اافت قیمت حدود ۱۰/۵ درصدی نسبت به هفته قبل اما باز هم استقابل چندانی نشده و فقط هزار و ۱۰۰ تن تقاضا برایآن در بازار موجود بود.

انواع سایزهای ناودانی هم که با نرخ پایه ۲۳ هزار ۶۲۷ تومان و به حجم هزار و ۹۷۵ تومان در عرضه‌های امروز موجود بود، به دلیل نبود مشتری به تابلوی معاملات راه پیدا نکرده و کاملا حذف شد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۸۳ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت نداشتند و  ورق گالوانیزه خودرو ۴۴ هزار ۲۲ تومان و ورق گرم خودرو هم با نرخ ۲۶ هزار و ۷۲۱ تومان با همین قیمت‌ها و بدون تغییر حجم به طور کامل به فروش رفتند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز آهن اسفنجی به حجم ۱۷۸ هزار تن آهن اسفنجی و با ۴/۵ درصد کاهش قیمت به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۹۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده با میزان تقاضای ۲۴۵ هزار و ۴۰۰ تن به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز هم با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی به دلیل نبود تقاضا، سنگ آهن کلوخه به حجم ۴۵۰ هزار تن با نرخ پایه ۳ هزار و ۷۸۰ تومان معامله شده و تقاضای خوبی به مقدار ۶۰۰ هزار تن برای آن در بازار موجود بود.

افت نرخ ۱۴۰۰ تومانی شمش/ ناودانی و سنگ آهن دانه‌بندی حذف شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 5848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =