کد خبر 5945
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار آهن در بلاتکلیفیِ بخشنامه‌های لحظه‌ای

بازار آهن در بلاتکلیفیِ بخشنامه‌های لحظه‌ای

بازار آهن و فولاد علاوه بر تاثیر روانی ثبات دلار که قیمت‌های آهن آلات را تعدیل کرده، به علت همزمانی این روزها و ادامه آن تا اوایل هفته بعد با ایام سوگواری محرم، کسادی بازار و بی تحرکی بازار تشدید شده و فعلا تا اواسط هفته بعد تغییرات قابل ملاحظه‌ای در روند بازار پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار قیمت دلار امروز روند صعودی داشت و به ۴۸ هزار و ۴۹۰ تومان رسید که افزایش ۰.۳۱ درصدی نسبت به روز گذشته داشته، بازار آهن و فولاد نیز علاوه بر تاثیر روانی ثبات نسبی قیمت دلار که قیمت‌های آهن آلات را تعدیل کرده است، همزمانی این روزها و ادامه آن تا اوایل هفته بعد با ایام سوگواری محرم، بر کسادی و بی تحرکی بازار دامن زده و فعلا تا اواسط هفته بعد تغییرات قابل ملاحظه‌ای در روند بازار پیش‌بینی نمی‌شود.

در این میان دیروز همزمان با صدور اطلاعیه بورس کالا مبنی بر این که شرکت های بازرگانی امکان خرید شمش را داشته، بر استقبال بیش از دو برابری عرضه این محصول باعث شد طوریکه ۱۳۶ هزار و ۹۵۰ تن از این محصول در نرخ پایه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد. گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود. 
هرچند به نظر می‌رسد صدور عوارض صادراتی برای این محصول و ازاد کردن خرید آن برای شرکت های بازرگانی در شرایطی که داخل کشور نیز به دلیل رکود ساخت و ساز، زمینه مصرف محدود است متناقض به نظر می‌رسد، هرچند این اقدام می‌تواند در جهت جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز عمل کرده و در واقع اقدامی برای تخلیه فضای روانی منفی بازار به شمار رود. 

این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در رابطه با مصوبه اخیر وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی و معدنی معتقد است اگر صدور این عوارض با برنامه‌ریزی صحیحی صورت می‌گرفت، اجرای طرح یک میلیون مسکن در چنین شرایطی، می‌توانست به رونق بازار داخلی بیانجامد، در حالیکه در بازار داخل هیچ برنامه‌ریزی برای مازاد تولید محصولات فولادی نداریم.

در معاملات دیروز بازار آهن، محصول میلگرد در اکثر مبادی فروش، وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد. میلگرد میانه با کاهش ۳۵۰ تومانی قیمت، روی ۲۱ هزار ۷۰۰ تومان در سایزهای مختلف ثابت شد. این در حالیست که این کارخانه روز یکشنبه قیمت میلگردهای خود را تا ۲۲ هزار تومان هم افزایش داده بود.

امروز نیز شروع قیمت‌های در بسیاری از شرکت‌ها و ذوب اهن اصفهان بدون تغییر بود اما با ادامه روز تعداد اندکی کاهش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی داشته و برخی نیز به همین میزان افزایش در قیمت‌ها خود اعمال کردند، از جمله میلگرد حسن‌رود با ۲۰۰ تومان افزایش قیمت، نرخ سایز ۱۴ تا ۲۰ خود را با قیمت ۲۴ هزار ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

این در حالی است که قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اما قیمت انبار آن تغییری نداشته و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۷۱۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان

قیمت روز تیرآهن نیز در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما کاهش ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی نیز در تیر ذوبی و قیمت تیرآهن فایکو مشهود بود. در بخش شاخه فروشی ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان هم  ۹۰ الی ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته مشاهده شد که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۷۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۷۰۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۶۸۴۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۲۴۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۴۴۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۶۰۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۵۵۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی نیز این شرکت در انواع سایزهای خود  ۲۰۰ الی ۷۵۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اعمال کرد که به شرح زیر است:

۱۶      ⬅️    ۲۵۱۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۵۵۵۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۵۴۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۸۰۰   تومان

انتها خبر/ ف

کد خبر 5945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =