کد خبر 6072
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

ورق‌های فولادی همچنان در ضعف تقاضا

ورق‌های فولادی همچنان در ضعف تقاضا

در معاملات امروز با حذف ۳۰/۲ درصد از مجموع ۳۳ هزار و ۱۰۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق رنگی، سرد B، گالوانیزه G و قلع اندود و همچنین آهن اسفنجی عرضه شده، ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن با میزان تقاضای ۲۹ هزار ۱۰۰ تنی مورد معامله قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در تالار صنعتی بورس کالای ایران با حذف ۳۰/۲ درصد از مجموع ۳۳ هزار و ۱۰۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق رنگی، سرد B، گالوانیزه G و قلع اندود و همچنین آهن اسفنجی عرضه شده، ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن با میزان تقاضای ۲۹ هزار ۱۰۰ تنی مورد معامله قرار گرفت. 

ورق رنگی موجود در لیست عرضه امروز توسط صنایع هفت الماس به مقدار هزار و ۵۰۰ تن با نرخ پایه ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو که تغییر قیمت محسوسی نسبت به هفته قبل نداشت به طور کامل معامله شد. میزان تقاضابرای این محصول عدد بالایی نبوده و فقط ۲۰۰ تن تقاضا موجود بود. نوع تسویه این محصول به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری است. 

ورق سرد B با حجم ۴ هزار و ۵۰۰ تن و نرخ پایه ۳۰ هزار و ۴۶۵ تومان توسط فولاد غرب آسیا برای تاریخ تحویل ۳۰ مهر ۱۴۰۲ عرضه و به طور کامل معامله شد.

ورق قلع اندود با ۲ هزار تن حجم عرضه و ۴۹ هزار و ۶۸۲ تومان نرخ پایه، تغییر حجم و قیمت نسبت به هفته قبل نداشته و توسط صنایع فولاد توان آور آسیا برای تحویل ۱۰ آبان به صورت نقدی برنامه‌ریزی شده بود که با میزان تقاضای نه چندان بالای ۲۰۰ تنی به طور کامل فروش رفت.

ورق گالوانیزه G هم با ریزش ۶۶/۲ درصدی حجم عرضه شده و افزایش ۱درصدی نرخ پایه به مقدار ۵ هزار ۱۰۰ تن و قیمت ۳۹ هزار تومان به فروش رفت که ۴ هزار و ۳۵۰ نیز تقاضا برای آن وجود داشت. دامنه قیمتی معامله شده برای این محصول بین ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۴۲ هزار و ۲۲۴ تومان است.

در نهایت امروز مشابه هفته قبل شرکت فولاد غدیر نی ریز عرضه ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی با نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۷۲ تومان را برای تاریخ تحویل ۱۵ مرداد، با نوع تسویه ۵۰ درصد اعتباری و ۵۰ درصد نقدی داشت که میزان تقاضای بیش از دو برابری به مقدار ۲۲ هزار تن را در پی داشت و به طور کامل فروش رفت. نرخ عرضه این محصول نسبت به هفته قبل کاهش ۸/۳ درصدی معادل هزار و ۵۰ تومان و حجم عرضه نیز ۹۰ درصد افت را نشان می‌دهد.

تصویر زیر جزئیات بیشتری از معاملات امروز به همراه نوسانات حجم و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه را نشان می‌دهد.

ورق‌های فولادی همچنان در ضعف تقاضا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =