کد خبر 6118
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران ۱۴۰۲

حضورکم رنگ فولادی‌ها در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

حضورکم رنگ فولادی‌ها در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

حضور نه چندان چشمگیر شرکت‌های فولادی و نوردی که به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد کل شرکت‌کنندگان نمایشگاه را تشکیل دهند نشان از وجود رکود جدی در بازار این حوزه است که حتی رغبت شرکت در مجامع مختلف را از تولیدکنندگان گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران ۱۴۰۲ دیروز ۱۲ مرداد با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون ایران، عبدالرضا مصری، نائب اول رئیس مجلس شورای اسلامی، ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری کشور سوریه و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعداد زیادی از خبرنگاران و خبرگزاری‌های رسانه‌های مختلف افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت اتاق تعاون ایران با همکاری مشترک روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده با شرکت بیش از ۸۵۰ شرکت داخلی و ۱۰۰ شرکت و نماینده خارجی و جمع کثیری از فعالان اقتصادی حوزه ساختمان آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شکوفا شدن صنعت در بستر دولت سیزدهم و تاثیر آن در اشتغالزایی، عنوان کرد: بسته ۱۹ بندی در بافت فرسوده را در سال گذشته تدوین و رشد ۴۰ درصدی پروانه ساخت بافت‌های فرسوده را داشته‌ایم. 

بذرپاش ضمن عنوان اقدامات انجام شده در حوزه کیفیت ساخت و بهره‌وری انرژی، گفت: ساختمان ۳۵ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

در ادامه بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در این مراسم با اشاره به فرصت طلایی نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم برای فروش محصولات داخلی به تسهیل‌گیری اتاق تعاون در حوزه تولیدات و صادرات مصالح ساختمانی اشاره کرده و از راه اندازی مرکز فروش محصولات ساختمانی در روسیه تا یک ماه آینده با هدف بازارسازی و تجاری‌سازی محصولات ساختمانی خبر داد.

رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در چند سال گذشته صنعت ساختمان دچار رکود شده بود گفت: اکنون ۲ سال است که که در دولت سیزدهم این صنعت نقش مهمی در ارتقای تولیدات و حوزه صادرات ایفا کرده است.

در این میان عبدالرضا مصری، نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل هشت سال به صنعت ساختمان ظلم شد و این صنعت به سمت رکود رفت، گفت: دولت سیزدهم سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در نظر گرفته است که این امر به رونق صنعت ساختمان منجر می‌شود.

مصری با بیان اینکه هیچ نیازی به محصولات صنعت ساختمان در دنیا نداریم، گفت: صنعت ساختمان با همه زنجیره‌های آن فعال است و امروز افتخار می‌کنیم در هیچ بخشی نیاز به واردات، صف و رانت نداریم همه نیازهای این صنعت در کشور ما با کیفیت بالا تولید می‌شود.

گفتنی است برگزاری جلسات B۲B در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی با حضور ۲۲۰ نفر هییت تجاری از ۲۳ کشور دنیا و همچنین ده‌ها همایش، کارگاه و نشست‌های تخصصی با حضور استادان دانشگاه‌ها، کارشناسان و صاحبنظران، انبوه‌سازان و مهندسان مشاور و دانشجویان از برنامه‌های جانبی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان است.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گروه‌های کالایی ابزارآلات، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی، پوشش‌های سقف و دیوار و قطعات پیش ساخته، تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات و لوازم ایمنی کار، حمام، سونا و آشپزخانه، در و پنجره، در اتوماتیک، دکوراسیون و معماری داخلی، رنگ، چسب و رزین و عایق‌ها، سنگ‌های ساختمانی، شیرآلات بهداشتی، صنعتی‌سازی و فن‌آوری‌های نوین، کاشی، سرامیک، پارکت و پوشش های کف، لوازم و تجهیزات الکتریک و الکترونیک، لوله و اتصالات، مراکز علمی و پژوهشی، مشاوران و پیمانکاران، مصالح پایه (سیمان، گچ، آجر و …)، موسسات مالی و اعتباری، نشریات و نرم افزارها، نهادهای دولتی، صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یراق آلات و سایر گروه‌های مرتبط است.

شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با ارائه محصولات، دستاوردها و نوآوری‌های خود را در معرض دید متخصصان و فعالان این صنعت، در واقع میزان توسعه و پیشرفت صورت گرفته در این حوزه را معرفی می‌کنند.

در این میان حضور نه چندان چشمگیر شرکت‌های مرتبط با حوزه صنعت فولاد و نورد است که به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد کل شرکت‌کنندگان نمایشگاه را تشکیل دهد طوری که از میان ۲۶ سالن فعال در نمایشگاه فقط در حدود ۱۵ تا ۲۰ غرفه فولادی حضور دارند. بدین معنی در توزیع غرفه‌ها در کل نمایشگاه حتی برای هر سالن یک غرفه هم نمی‌رسد!

برخی از شرکت‌کنندگان دلیل این حضور کم‌رنگ را در پرسش خبرنگار آهن‌نیوز، به علت محدود شدن فروش مقاطع آهنی و فولادی در بورس کالا، نبود تقاضا در بازار به علت رکود حاکم بر بازار مسکن که عمده ظرف مصرفی این محصولات است، عدم ثبات قیمت در بازار خصوصا با وجود ارز چند نرخی و مواردی از این دست عنوان کردند.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۱۵ مردادماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برای بازدید عموم مردم و علاقه‌مندان دایر است.

حضورکم رنگ فولادی‌ها در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =