کد خبر 619
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

آخرین تغییرات فلزات اساسی چین

آخرین تغییرات فلزات اساسی چین

آخرین قیمت سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین با ۱.۱ دلار افت به ۱۱۲.۹ دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید طلا در چین از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۴ تن و ۶۸۷ هزار کیلوگرم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۳۶ درصدی نشان می دهد.

این در حالی است که مصرف این فلز گرانبها در چین، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای جهان، طی مدت یاد شده به دلیل پاندمی کرونا و نوسان قیمت‌ها شاهد افت ۱۲.۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

کاهش مصرف در بخش جواهرات و رشد مصرف در بخش سکه

انجمن طلای چین اعلام کرد: طی نیمه نخست سال جاری میلادی، میزان مصرف طلا در بخش جواهرات ۳۲۰ تن و ۷۳۰ هزار کیلوگرم به ثبت رسید که حاکی از افت ۷.۹۸ درصدی نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی است. این در حالی است که مصرف این فلز زرد در بخش سکه و شمش طلا با جهش ۲۵.۵۹ درصدی به ۱۱۲ تن و ۴۴۰هزار کیلوگرم افزایش یافت.
طی مدت یاد شده، مصرف طلا در صنعت و سایر کاربردهای آن به ۴۳ تن و ۶۵۰ هزار کیلوگرم رسید و کاهش ۷.۸۹ درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته را رقم زد.
علاوه بر این، بنابر گزارش انجمن جهانی طلا، میزان معاملات طلا در بورس شانگهای طی ژوئن سال جاری به ۱۴۰تن رسیده است که حاکی از ۳۷ تن رشد نسبت به ماه مه ۲۰۲۲ میلادی و ۷ تن افزایش نسبت به مدت مشابه (ژوئن۲۰۲۱ میلادی) سال گذشته است.

آخرین تغییرات بازار سنگ‌آهن چین

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین با ۱.۱ دلار افت به ۱۱۲.۹ دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است، تمایل به خرید کم شده و با توجه به حاشیه سود پایین کارخانه‌ها موجودی سنگ آهن در بنادر چین بالاست و مشخص نیست تقاضا چه زمانی روند رو به بهبود مداومی خواهد داشت.

رشد قیمت بیلت و میلگرد در چین

قیمت بیلت در بازار داخلی چین روز گذشته ۱۹ دلار هر تن رشد داشته به ۵۵۶ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده  رسید که به دلیل افزایش قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای بود.
همچنین قرارداد اکتبر میلگرد در بورس شانگهای ۶۰۵ دلار هر تن ثبت شده که ۱۴ دلار نسبت به جمعه اخیر رشد قیمت داشت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =