کد خبر 6200
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بازار گرم فولادی‌ها در بورس امروز/ ۹۸ درصد محصولات معامله شد

بازار گرم فولادی‌ها در بورس امروز/ ۹۸ درصد محصولات معامله شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با ریزش تنها ۳ درصد از مجموع حجم عرضه شده، ۲۳۴ هزار و ۹۹۰ تن کالا با میزان تقاضایی که از عرضه پیشی گرفت و به مقدار ۳۵۶ هزار و ۸۰ تن ثبت شد، به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۴۲ هزار و ۴۹۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم، ورق سرد B، ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه G، ورق رنگی و آهن اسفنجی بریکت در تابلوی معاملات این بازار معامله شود که در انتهای معاملات با ریزش تنها ۳ درصد از مجموع حجم عرضه شده، ۲۳۴ هزار و ۹۹۰ تن کالا با میزان تقاضایی که از عرضه پیشی گرفت و به مقدار ۳۵۶ هزار و ۸۰ تن ثبت شد، به معامله رسید.

در معاملات تالار صنعتی، امروز با حذف هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده توسط شرکت پارس پولاد یاران، ۲۰ هزار تن از این محصول که توسط صبا فولاد خلیج فارس عرضه شده بود با نرخ پایه ۱۲ هزار و ۵۶۱ تومان که نسبت به متوسط نرخ پایه ۰/۸ درصد افزایش داشت با میزان تقاضای ۲۰ هزار تنی مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است این دوازدهمین عرضه شرکت پارس پولاد یاران در سال ۱۴۰۲ در عرضه این محصول است که تا به حال نیز بدون متقاضی خرید بوده و از تابلوی معاملات حذف شده است.

همچنین امروز ۳۶ هزار تن تختال C با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان که توسط سه شرکت به صورت ۵۰ درصدی نقدی و ۵۰ درصد اعتباری عرضه شده بود با میزان تقاضای ۲۳ هزار تنی به طور کامل مورد معامله قرار گرفت.

در میان محصولات عرضه شده با حذف ۳ هزار تن از مجموع ورق گالوانیزه G عرضه شده فقط دو هزار تن از این محصول با نرخ پایه ۴۰ هزار و ۴۹۲ تومان در حالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که همین مقدار معامله شده هم تقاضا برای آن وجود داشت.

با حذف ۲/۱ درصد محصولات شمش بلوم عرضه شده حدود ۹۸ درصد از این محصول معادل ۱۵۷ هزار و ۹۹۰ تن با افت ۰/۲ درصدی نرخ پایه با نرخ میانگین موزون ۱۸ هزار و ۹۲۲ تومان مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده از این محصول تقاضای نسبتا خوبی به مقدار ۲۹۹ هزار و ۳۸۰ تن در بازار وجود داشت. گفتنی است کمترین نرخ  میانگین موزون پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۵۱۷ تومان است. در این میان شمش فولاد خوزستان نیز که به مقدار ۲۰ هزار تن عرضه شده بود با رقابت انجام گرفته بین خریداران ۷/۶۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۱ هزار و ۱۴ تومان به فروش رسید.

تصویر زیر جزئیات عرضه این محصولات را نشان می‌دهد.

تثبیت نرخ شمش فولادی در بورس کالا

بازار گرم فولادی‌ها در بورس امروز/ ۹۸ درصد محصولات معامله شد

انتهای خبر/

کد خبر 6200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =