کد خبر 6210
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

اجرای سیستم علی پروینی در سپاهان

اجرای سیستم علی پروینی در سپاهان

یک کارشناس فوتبال می‌گوید سپاهان بازیکن جذب می‌کند تا رقیبش را ضعیف کند و این سیستم علی پروینی است.

به گزارش آهن نیوز؛ باشگاه‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات بازیکنان مدنظرشان را جذب و تیم‌های خود را آماده حضور در فصل جدید کردند. سپاهان نیز در فصل نقل و انتقالاتی فعالیت قابل توجهی داشت و بازیکنان مختلفی از جمله رضا اسدی، عیسی آل کثیر، کاوه رضایی، رضا شکاری، احسان پهلوان و هادی محمدی را جذب کرد. شاگردان مورایس در اولین دیدار خود در هفته اول پنجشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف تراکتور خواهند رفت.

خریدهای هوشمندانه مورایس

کریم قنبری درباره عملکرد سپاهان در فصل نقل‌وانتقالات اظهار کرد: اکثر کارشناسان معتقدند که سپاهان کار هدفمندی را دنبال کرد و توانست نفراتی را که نیاز دارد جذب کند. در خط حمله خریدهای هوشمندانه‌ای داشتند و مورایس تیمش را به طور کامل بست.

او در رابطه با ترافیک خط حمله سپاهان بیان کرد: در فوتبال ایران و همه جای دنیا مهاجم تراز اول روی نیمکت و در ترکیب اصلی حضور دارند. در منچسترسیتی هالند بازی می‌کند و آلوارز روی نیمکتشان است. باتوجه به این‌که سپاهان می‌خواهد با سه مهاجم بازی کنند، حداقل به شش مهاجم تراز اول نیاز دارند. چهار وینگر و دو مهاجم نوک خوب در این سیستم به سپاهان کمک زیادی خواهد کرد.

سیستم علی پروینی سپاهان!

این مربی سابق سپاهان اضافه کرد: بازیکنانی که جذب شدند در چند پست بازی می‌کنند و این مساله به کمک مورایس خواهد آمد. البته این سیاست هم وجود دارد که بازیکنی را جذب کنند که تیم رقیب را ضعیف کنند (اشاره به جذب عیسی آل‌کثیر از پرسپولیس).

این سیستم علی پروینی بود و در فوتبال ما باتوجه به این‌که پول‌مان به بازیکنان خارجی نمی‌رسد، چه بهتر که بازیکنان خوب ایرانی جذب کنیم. بازیکنانی که جذب شدند، علاقه‌مند به بازی در سپاهان هستند.

او با بیان این‌که خط دفاع سپاهان براساس گل‌های خورده‌اش در فصل گذشته در مجموع نمره قبولی گرفت، عنوان کرد: سپاهان فقط هادی محمدی را اضافه کرد و در بخش هافبک هم رضا اسدی و برایان دابو را جذب کردند. با شرایطی که دارند رضا شکاری و احسان پهلوان در پست هافبک کناری می‌توانند بازی کنند. حتی کاوه رضایی هم می‌تواند در پست‌های کناری خط هافبک به میدان برود. در مجموع نقل و انتقالات سپاهان خوب بود اما مربی تیم باید بتواند به خوبی از آن‌ها بازی بگیرد.

مصدومیت نورافکن، معضل سپاهان

قنبری در رابطه با مصدومیت امید نورافکن و تاثیر غیبت این بازیکن در سپاهان گفت: مصدومیت امید نورافکن برای سپاهان معضل خواهد بود. او در یکی، دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشت. نورافکن یکی از سه استعداد برتر کشور ما در یکی، دو سال گذشته است و با تغییر پست در خط هافبک هم بسیار تاثیرگذار بود.

او درباره تقابل سپاهان و تراکتور در هفته اول لیگ گفت: یکی از بازی‌های مهم لیگ در هفته اول تقابل این دو تیم خواهد بود. تراکتور امسال خوب تبلیغ کرد و شاید اگر من بودم، ۵۰ درصد از این بازیکنان را جذب نمی‌کردم. آن‌ها از نظر رسانه خیلی قوی هستند اما در این بازی شانس سپاهان بیشتر است چون تغییرات در تراکتور زیاد بود.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: قهرمانی امسال بین سپاهان، تراکتور، سپاهان و استقلال خواهد بود. البته استقلال در بحث یارگیری خوب نبود اما باز هم شانس دارد چون ترکیبش تاحدودی حفظ شده است. گل گهر هم نمی‌تواند مدعی قهرمانی باشد. شاید مدعی سهمیه باشد اما مدعی قهرمانی نه.

انتهای پیام/

کد خبر 6210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =