کد خبر 642
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

تا پایان شهریورماه؛

محوطه باستانی قره‌حسنلو اردبیل ثبت ملی می‌شود

محوطه باستانی قره‌حسنلو اردبیل ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از برنامه‌ریزی و تلاش برای ثبت ملی این اثر تاریخی تا پایان شهریورماه امسال خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، نادر فلاحی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل  گفت: من و همکارانم انتقاد مطالبه‌گران نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی اداره کل از محوطه باستانی قره‌حسنلو را می‌پذیریم و بعد از این، مجموعه روابط عمومی ما در حوزه اطلاع‌رسانی تلاش خواهد کرد تا در این رابطه سوءتفاهماتی نزد افکار عمومی و تاریخ دوستان پیش نیاید.

وی افزود: معاونت میراث فرهنگی و همکاران تلاش می‌کنند تا محوطه باستانی قره‌حسنلو را تا پایان شهریورماه به ثبت ملی برسانند.

فلاحی یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه و عمران در استان و لزوم وجود کارخانه آهن برای ایجاد اشتغال در شهرستان نمین و ویلکیج و حمایت از سرمایه‌گذار آن، مقرر شد برنامه حفاظتی و صیانتی از محوطه باستانی مذکور را تا آخر شهریورماه در اختیار سرمایه‌گذار و واحدهای مربوطه قرار دهیم.

وی ادامه داد: از این پس یکی از مطالبه‌گران به عنوان نماینده آنها، با معاونت میراث فرهنگی و سرپرست هیأت کاوش ارتباط خواهد داشت تا اطلاعات به روز در اختیار او قرار بگیرد و او نیز اطلاع‌رسانی لازم و متناسب با نیاز افکار عمومی را درباره محوطه قره‌حسنلو انجام دهد.

فلاحی تصریح کرد:همچنین از ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای گروه باستان‌شناسی استفاده خواهیم کرد و در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد و بخشی از حفاطت و صیانت از محوطه قره‌حسنلو به این گروه سپرده خواهد شد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر و به‌دنبال فعالیت‌های احداث کارخانه فولاد در نزدیکی شهرستان نمین استان اردبیل و کشف نشانه‌هایی از محوطه باستانی قره‌حسنلو مربوط به دوره اشکانیان، موضوع حفاظت و کاوش ضرورت انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در آن، در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =