کد خبر 6636
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

افزایش چشمگیر تولید فولاد میانی در عربستان، امارات و عمان

افزایش چشمگیر تولید فولاد میانی در عربستان، امارات و عمان

داده‌های انجمن جهانی فولاد حکایت از آن دارد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۰ میلادی و پس از آن تولید فولاد میانی را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند.

به گزارش آهن نیوز؛ کشورهای عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان و کویت اعضای بلوک سیاسی شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند.

آمار انجمن جهانی تولیدکنندگان فولاد از تولید فولاد میانی در شش کشور یاد شده در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی حاکی از آن است سال ۲۰۲۰ برای سه کشور از این شش کشور یک نقطه عطف در تولید فولاد بوده است.

این سه کشور عربستان، امارات و عمان هستند که تولید فولاد در آنها از سال ۲۰۲۰ و پس از آن سیر صعودی گرفته است، این جریان در عربستان نسبت به دیگر کشورهای یادشده قوی‌تر بوده است.

حجم تولید به تفکیک هر کشور

بنا بر داده‌های انجمن جهانی فولاد تولید فولاد میانی عربستان در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی به ترتیب ۷ میلیون و ۷۷۵ هزار تن، ۸ میلیون و ۷۳۵ هزار تن و ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار تن بود.

تولید امارات در سه سال یادشده به ترتیب ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تن و ۳ میلیون و ۲۱۱ هزار تن بود.

تولید عمان در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و ۳ میلیون تن بود.

کویت در هر سه سال، هر سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد میانی تولید کرد. تولید بحرین در سال ۲۰۲۰، ۹۰۰ هزار تن و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مشابه کویت بود.

قطر رویه‌ای متفاوت از دیگر کشورهای جی‌سی‌سی داشت و در ۲۰۲۰ میلادی و پس از آن تولید فولاد آن سیر کاهشی گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 6636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =