کد خبر 6739
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

وزیر کشور: ارتقای ایمنی معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود

وزیر کشور: ارتقای ایمنی معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه دستورالعمل‌های ایمنی در معدن طزره دامغان بر پایه گزارش‌ها رعایت شده و ارتقای ایمنی پیگیری می‌شود، گفت: انفجار در معدن و جانباختن ۶ کارگر یک اتفاق غیرمنتظره ناشی از خروج گاز از حفره‌ها بود.

به گزارش آهن نیوز؛ احمد وحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در معدن طزره دامغان افزود: انفجار در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان زمانی رخ داد که کارگران در حال تخلیه معدن بودند، طبق آخرین بررسی تا دقایقی پیش از انفجار در این معدن تجمع گاز خاصی نبود.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، حفره گاز به ناگاه باز و تجمع در تونل موجب حادثه شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: حجم گاز پس از وقوع انفجار در معدن طزره دامغان به ۹۰۰ پی‌پی‌ام و بیش از حدمجاز بود که با اقدامات اولیه غلظت گاز به ۳۰ پی‌پی‌ام رسید و سپس امدادرسانی به معدنچیان محبوس در تونل آغاز شد.

وحیدی ادامه داد: پرهیز از اقدام‌های هیجان‌زده برای امدادرسانی به معدنچیان حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان مطلوب است، چرا که اگر امدادگران هیجان‌زده و بدون توجه به میزان غلظت گاز در تونل وارد ماجرا می‌شدند، ممکن بود اتفاق‌های ناگوار بیشتری رخ دهد.

وی اضافه کرد: پس از انجام اقدام‌های اولیه و بهبود غلظت تجمع گاز در معدن طزره دامغان، نخستین پیکر معدنچی محبوس شده بر اثر انفجار در معدن سه بامداد خارج شد و خروج تمامی پیکر معدنچیان تا ساعت ۶ صبح دوشنبه طول کشید.

به گفته وزیر کشور، مسوولان معدن متعهدانه کار را دنبال کردند و بررسی‌ها نشان از رعایت نکات ایمنی دارد و انفجار در معدن یک اتفاق غیرمنتظره بود.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی در معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی از سوی مدیریت بحران ابلاغ شد و باید اجرای دقیق دستورالعمل‌ها بیش از پیش مدنظر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =