کد خبر 6880
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

توافق هند و ایالات‌متحده در عوارض مبادلات فولادی

توافق هند و ایالات‌متحده در عوارض مبادلات فولادی

هند و ایالات متحده مکانیسم نظارتی مشترک ایجاد خواهند کرد که به حجم خاصی از فولاد و آلومینیوم هند اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه اضافی به ایالات متحده صادر شود.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز، براساس اعلام رسانه‌ها، هند و ایالات متحده مکانیسم نظارتی مشترک ایجاد خواهند کرد که به حجم خاصی از فولاد و آلومینیوم هند اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه اضافی به ایالات متحده صادر شود.

با توجه به حل و فصل اخیر مناقشه تجاری طولانی مدت بین کشورها در سازمان تجارت جهانی (WTO)، فولادسازان هندی می‌توانند حجم خاصی از فولاد و آلومینیوم را بدون اعمال تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی به آمریکا صادر کنند. در حال حاضر حداقل ۳۳۶ هزار تن از این محصولات در سال صادر می‌شود.

 ایالات متحده اجازه واردات از برخی از تولیدکنندگان را داده است. در مقابل دهلی تعرفه‌های اضافی ۲۰ درصدی را بر هشت محصول آمریکایی از جمله سیب، بادام، عدس و گردو را حذف کرد. مقامات آمریکایی، اطمینان داده‌اند که حداقل ۷۰ درصد از این درخواست‌ها برای فولاد و ۸۰ درصد برای محصولات آلومینیومی ساخته شده در هند از فرآیندهای اضافی بخش ۲۳۲ حذف شوند.

پیوش کومار، دبیر وزارت بازرگانی هند، خاطرنشان کرد: «ما از وزارت فولاد و معدن درخواست کرده‌ایم تا یک مقام از طرف خود را تعیین کند که با ذینفعان و صادرکنندگان مذاکره کند تا درخواست‌ها به درستی بررسی می‌شوند.»

به گفته وی، مقامات کشورها دو بار در سال برای بررسی این توافقنامه‌ها گرد هم می‌آیند. در صورت بروز هرگونه سوال به وزارت بازرگانی ارجاع و طی جلساتی از طریق سازوکار نظارتی مشترک با طرف آمریکایی در میان گذاشته می‌شود.

عرضه محصولات فولادی از هند مشمول مکانیسم معافیت بخش ۲۳۲ ایالات متحده خواهد بود، که واردکنندگان را ملزم می‌کند برای ارسال بدون عوارض گمرکی مقادیر خاصی از فولاد، درخواست دهند. در صورت تایید چنین درخواست‌هایی، صادرکنندگان می‌توانند محصولات خود را بدون عوارض گمرکی به ایالات متحده ارسال کنند.

در سال ۲۰۱۸، به دنبال تعرفه‌های بخش ۲۳۲ دولت ترامپ، تعرفه‌های اضافی ۱.۲۱ میلیارد دلار بر صادرات فولاد و آلومینیوم از هند به ایالات متحده تأثیر گذاشت. صادرات فولاد هند به ایالات متحده در طول سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش یافت. وزارت بازرگانی این کشور در سال ۲۰۱۹ بدون ارائه حجم خاصی این موضوع را گزارش کرد.

در سال ۲۰۲۲، ۷۷ درصد از واردات محصولات فولادی موضوع بند ۲۳۲ بدون اعمال عوارض مربوطه به آمریکا وارد شده است. سال گذشته، ایالات متحده واردات فولاد را که عموماً مشمول این اقدام حفاظتی است، ۱.۹ درصد در سال کاهش داد و به ۲۷.۹ میلیون تن رساند. با این حال، حدود ۲۱.۳ میلیون تن از این حجم بدون پرداخت عوارض مربوطه، به بازار آمریکا تحویل داده شد. تنها حدود ۲۳ درصد از این واردات یعنی ۶.۵ میلیون تن با پرداخت آنها صورت گرفته است.

همچنین، دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده (BIS) ویرایش‌هایی را در بخش ۲۳۲ پیشنهاد کرده که در صورت اجرا، جنبه‌های خاصی از فرآیند حذف تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را تغییر می‌دهد. در مجموع چهار تغییر پیشنهاد شده که با هدف ایجاد یک فرآیند شفاف‌تر، منصفانه و کارآمدتر است.

انتهای پیام/

کد خبر 6880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =