کد خبر 6891
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بیش از ۹۷ درصد شمش بدون مشتری ماند

بیش از ۹۷ درصد شمش بدون مشتری ماند

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با حذف سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۳.۴ درصدی، حجمی به مقدار ۷۱۸ هزار و ۳۰۷ تن و با مقدار تقاضای ۸۸۵ هزار و ۵۲۸ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۴۵۶ تن محصول شامل ۵۷ هزار و ۸۷۵ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۳.۴ درصدی، حجمی به مقدار ۷۱۸ هزار و ۳۰۷ تن و با مقدار تقاضای ۸۸۵ هزار و ۵۲۸ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی و شمش بلوم بود که با حذف تعداد زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۷۳.۵ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۱۵ هزار و ۳۰۷ تن با میزان تقاضای کمتر از عرضه به مقدار ۱۴ هزار و ۸۲۸ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۴ هزار و ۶۶۹ تن و نرخ پایه ۲۶ هزار و ۶۲۸ تومان به ازای هر کیلو معامله شده که با میزان تقاضای ۶ هزار و ۲۵۶ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

محصولات میلگردی معامله شده در عرضه‌های امروز نیز شامل هزار و ۴۰۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و معامله ۷ هزار و ۷۵۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۷ هزار و ۸۲۹ تومان و ۲۵ هزار ۶۱۲ تومان به فروش رسیدند. گفتنی است از میلگرد معامله شده امروز ۷۶ درصد سبد میلگرد ساده صنعتی و ۵۵ درصد میلگرد آلیاژی و کلاف ریزش داشته و به ترتیب ۱۲ درصد- افت و بدون تغییر قیمت پایه بودند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و برای میلگرد ساده صنعتی ۲۴۲ تن و میلگرد کلاف و آلیاژِ ۷ هزار و ۵۹۰ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۹۷ درصد حجم به مقدار هزار و ۴۸۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۷ درصدی به قیمت ۲۰ هزار و ۴۷۸ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۷۴۰ تن ثبت شد. 

همچنین طبق روال هر هفته تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل افت قیمت ۲ درصدی داشته و با میزان تقاضای بالا به میزان ۲۰۲ هزار و ۷۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز در مجموع ۵۵۲ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی و کلوخه ۶۷/۸ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

بیش از ۹۷ درصد شمش بدون مشتری ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =