کد خبر 690
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

حمایت مجلس از تکمیل راه‌آهن رشت - بندر کاسپین

حمایت مجلس از تکمیل راه‌آهن رشت - بندر کاسپین

رییس مجمع نمایندگان گیلان بر حمایت مجمع مجلس از این طرح تاکید کرد و گفت:با توجه به موقعیت تجاری کریدور شمال-جنوب، توسعه روابط اقتصادی ما با چین و روسیه برای کشور بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش آهن‌نیوز، سیدکاظم دلخوش اباتری، رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، با عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با محوریت توسعه همکاری ها در مسیر تکمیل طرح ملی اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی صورت گرفت، عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اولین اولویت ما در حوزه زیرساختی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری به عنوان یک طرح ملی با منافع بین المللی در حوزه ترانزیتی است، اظهار داشت: علاوه بر این ایجاد درآمد ارزی و اشتغالزایی برای کشورمان از دیگر مزیتهای این اتصال ریلی خواهد بود. بنابراین افزایش هم افزایی نمایندگان گیلانی مجلس، وزارتخانه‌های ذی ربط و نهادهای استانی الزامی ارزیابی می شود تا این طرح ملی در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

در ادامه سیدکاظم دلخوش با اشاره بر عزم مجمع نمایندگان گیلان برای حمایت از سرعت بخشیدن به تکمیل راه آهن رشت - بندر کاسپین، تصریح کرد: با توجه به موقعیت تجاری کریدور شمال-جنوب، توسعه روابط اقتصادی ما با چین و روسیه برای کشور بسیار حایز اهمیت است، چرا که موجب گسترش فعالیت‌های تولیدی در منطقه آزاد انزلی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =