کد خبر 7104
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

فولادسازان بریتانیا تحت تاثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

فولادسازان بریتانیا تحت تاثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود و این می‌تواند به طور قابل توجهی بر تولیدکنندگان فولاد بریتانیا که صادرکنندگان محصولات به کل جهان هستند، تأثیر بگذارد.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود، می‌تواند به طور قابل توجهی بر تولیدکنندگان فولاد بریتانیا که صادرکنندگان محصولات به کل جهان هستند، تأثیر بگذارد.

این محدودیت‌ها مستلزم شواهدی است که نشان دهد محصولات فولادی وارداتی به اتحادیه اروپا که در کشورهای ثالث از جمله بریتانیا تولید شده‌اند، بدون استفاده از آهن خام، محصولات نیمه‌تمام یا نورد روسیه ساخته شده‌اند. گواهی‌های آزمایشی برای تایید منشاء محصولات استفاده خواهد شد.

به گفته رئیس کنفدراسیون متالفرمینگ بریتانیا ، استفان مورلی ، بسیاری از کارخانه‌ها و واحدها از این تغییرات آتی آگاه نیستند که می‌تواند منجر به تاخیر در تولید، عملیات گمرک و در برخی موارد، تعطیلی تولید در صنایع مهم خودروسازی و هوافضا شود.

باید توجه داشت که دامنه اعمال اقدامات اتحادیه اروپا در مورد محصولات فولادی بسیار فراتر از پردازش اولیه و ثانویه محصولات فولادی است و بسیاری از کالاهای نهایی از جمله اتصال دهنده‌های فولادی و سایر مواد مصرفی صنعتی را شامل می‌شود. این محدودیت‌ها همچنین بسیاری از محصولات خرده فروشی از جمله اجاق گاز، محصولات آشپزخانه و حمام را دربر می‌گیرد.

 به گفته رئیس CBM، آماده‌سازی برای بدترین سناریو است، با این امید که مقامات اتحادیه اروپا متوجه شوند که الزامات بسیار سخت‌گیرانه هستند و زنجیره‌های تامین از بریتانیا را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی می‌افزاید: این تحریم‌ها در مجموع می‌تواند تأثیر چشمگیری بر صادرکنندگان و واردکنندگان بریتانیا داشته باشد، زیرا بسیاری از شرکت‌های فولاد را از سراسر جهان وارد می‌کنند.

 اتحادیه اروپا از طریق بسته یازدهم تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه، محدودیت‌های واردات کالاهای فولادی به این اتحادیه را تشدید کرد. شرکت‌هایی که محصولات فولادی مشمول تحریم‌ها را به کشورهای اتحادیه اروپا عرضه می‌کنند باید علاوه بر این، شواهدی ارائه کنند که نشان دهد مواد خام مورد استفاده برای فرآوری در کشور ثالث از فدراسیون روسیه تامین نشده است.

اعمال تحریم‌ها علیه مجتمع معدنی و فولاد روسیه شامل چندمرحله بود. اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته چهارم تحریم‌ها، واردات محصولات فولادی از روسیه را که در سیستم سهمیه‌بندی واردات (نورد و لوله‌های فولادی) قرار دارند، از اول آوریل ۲۰۲۲ ممنوع کرد. سپس به عنوان بخشی از بسته هشتم تحریم‌ها، اتحادیه اروپا گسترش یافت.

بسته هشتم تحریم‌ها به استثنای برخی از محصولات نیمه تمام شمش مربع و اسلب که برای آنها مهلت جداگانه در نظر گرفته شده است، از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود. واردات بیلت مربع از ۱ آوریل ۲۰۲۴ و اسلب از ۱ اکتبر ۲۰۲۴ ممنوع است. در عین حال، سهمیه‌هایی برای واردات بیلت و اسلب از فدراسیون روسیه در نظر گرفته شده است.

در ماه می ۲۰۲۳، انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از شرکت‌ها و بانک‌های روسی اعمال کرد و به طور خاص، به شرکت‌های سیورستال، کارخانه فولاد Magnitogorsk (MMK)، شرکت فولاد لوله (TMK) و کارخانه فولاد چلیابینسک (Mechel Group) گسترش یافتند. بریتانیا همچنین واردات آلومینیوم، نیکل و مس ساخت روسیه را ممنوع خواهد کرد. در ماه آوریل، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه متالواینوست روسیه اعمال کرد، آنها همچنین بر شرکت‌های تابعه، به ویژه، Lebedynskyi Mining، Mykhailivskyi Mining، OEMK و Swiss Metaloinvest Trading تأثیر گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 7104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =