کد خبر 7130
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افت قیمت آهن اسفنجی به کانال ۱۱ هزار تومان

افت قیمت آهن اسفنجی به کانال ۱۱ هزار تومان

امروز قرار است یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۷ تن محصول شامل ۸۸ هزار و ۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۲۷ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز هشتم مهر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۷ تن محصول شامل ۸۸ هزار و ۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۲۷ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به هفته قبل ۲۲/۳ درصد کاهش در حجم عرضه دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژِی و انواع ورق گالوانیزه خودرو و سرد خودرو و سرد لوازم خانگی است که کاهش ۴۸/۲ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز تغییر حجمی نسبت به هفته قبل نداشته اما افزایش نرخ ۱۲/۲ درصدی دارد و به مقدار هزار و ۷۴۸ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده است. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۴۷ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۵ هزار و ۹۱۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، هزار و ۹۵۰ تن میلگرد آلیاژی و ۹ هزار و ۸۵۶ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۱/۳ درصد کاهش و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۳ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۲۵/۲ درصد کاهش حجم به مقدار ۵۵ هزار و ۷۲۵ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۶۶۴ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۱۹ هزار و ۳۷ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ ۱۰B۳۸ است.

امروز همچنین در بخش محصولات نوردی قرار است انواع ورق گالوانیزه خودرو و سرد خودرو و سرد لوازم خانگی به ترتیب با حجم‌های ۱۲ هزار تن، ۶۵۰ تن و ۲۰۰ تن  بر روی تابلوی معاملات عرضه شود.

همچنین طبق روال هر هفته تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۲.۷ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۲۷ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۲/۵ درصدی داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۲۰/۷ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

افت قیمت آهن اسفنجی به کانال ۱۱ هزار تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =