کد خبر 7615
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهم ۲۶ درصدی فولاد خوزستان از معاملات شمشِ امروز

سهم ۲۶ درصدی فولاد خوزستان از معاملات شمشِ امروز

۲۶/۱ درصد از حجم عرضه شده در میان محصولات شمش امروز مربوط به شمش بلوم فولاد خوزستان به حجم ۶۰ هزار تن بود که با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۲۲۴ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در معاملات امروز معاملات شمش فولادی که از مجموع ۲۲۹ هزار و ۸۰۰ تن با قیمت میانگین پایه ۱۸ هزار ۷۲۳ تومان، با ۲۳/۲ درصد ریزش، حجمی به مقدار ۱۷۶ هزار و ۴۵۰ تن با قیمت میانگین پایه ۱۸ هزار ۵۹۰ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که با تقاضای ۱۵۰ هزار و ۹۰۵ تنی داشت.

گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۴۱۸ تومان بود. 

در این میان ۲۶/۱ درصد از حجم عرضه شده در میان محصولات شمش امروز مربوط به شمش بلوم فولاد خوزستان به حجم ۶۰ هزار تن بود که با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۲۲۴ تومان، که ۳/۴ درصد معادل ۶۳۴ تومان بالاتر از میانگین موزون نرخ پایانی برای این محصول مورد معامله قرار گرفت.

محصول شمش بلوم (150*150)5SP این شرکت بدون رقابت خاصی با میزان تقاضای ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن به صورت تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری معامله شد.

سهم ۲۶ درصدی فولاد خوزستان از معاملات شمشِ امروز

تصویر زیر آمار معاملات انواع شمش فولادی را در رینگ صنعتی بورس کالا نشان می‌دهد.

سهم ۲۶ درصدی فولاد خوزستان از معاملات شمشِ امروز

طبق این جدول بیشترین آمار معاملات شمش مربوط به شمش بلوم (150*150)5SP است که بیشترین حجم عرضه به مقدار ۱۶۴ هزار تن داشته و ۱۳۷ هزار و ۸۵۵ تن تقاضا برای آن ثبت شد. نرخ معاملاتی این محصول ۱۸ هزار و ۷۰۵ تومان بود که نسبت به میانگین  موزون نرخ پایه ۱۱۵ تومان بالاتر بود. 

بالاترین قیمت معامله شده نیز در میان انواع شمش بلوم امروز مربوط به همبن گرید (150*150)5SP، توسط شرکت آهن و فولاد ارفع و مجتمع معدنی و صنعتی چادر ملو به مبلغ ۱۹ هزار و ۴۱۸ تومان بود.

در مجموع با توجه به معاملات اجام شده این محصول در بورس کالای امروز، میانگین قیمت شمش بلوم حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت و قیمت پایه آهن اسفنجی حدود ۱۸۰ تومان برای هفته بعد کاهش نرخ خواهد داشت. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =