کد خبر 7714
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

معامله کم جان محصولات زنجیره فولاد در رینگ صنعتی

معامله کم جان محصولات زنجیره فولاد در رینگ صنعتی

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با حذف کامل سنگ آهن کلوخه و درصد بالایی از میلگرد و شمش که در مجموع نزدیک ۷۰ درصد شد، حجمی به مقدار ۵۰۶ هزار و ۷۴۸ تن معامله شد که تقاضای چندانی نیز نداشت و فقط ۶۶۲ هزار و ۶۶۹ تن ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ششم آبان ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۲ تن محصول شامل ۱۲۳ هزار و ۲۱۲ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل سنگ آهن کلوخه و درصد بالایی از میلگرد و شمش که در مجموع نزدیک ۷۰ درصد شد، حجمی به مقدار ۵۰۶ هزار و ۷۴۸ تن معامله شد که تقاضای چندانی نیز نداشت و فقط ۶۶۲ هزار و ۶۶۹ تن ثبت شد. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد لوازم خانگی و ورق سرد خودرو بود که با حذف ۵۸/۸ درصد از آن ها حجمی به مقدار ۵۰ هزار و ۷۴۸ تن معامله شد که تقاضای آن نیز کمتر از ۵۰ درصد حجم معامله شده بود و فقط ۲۱ هزار و ۲۶۹ هزار تن بود. بیشترین مقدار تقاضا در این بخش مربوط به محصول تیرآهن بود اما از میلگرد و خصوصا شمش بلوم استقبال چندانی صورت نگرفت. 

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا این هفته نیز میزبان معاملات آهن اسفنجی بود که در روز جاری نیز به میزان ۹۴ هزار تن با نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۶۸ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۱/۶ درصدی داشت به فروش کامل رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز از مجموع یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی عرضه شده که شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود با حذف کامل سنگ آهن کلوخه حجمی به میزان ۳۶۲ هزار تن که ۷۵/۲ درصد ریزش داشت با میزان تقاضای ۹۲ هزار و ۹۰۳ تنی به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معملات امروز را نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد.

معامله کم جان محصولات زنجیره فولاد در رینگ صنعتی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =