کد خبر 7780
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

معضلات معادن کرکس کوه اصفهان در حال پیگیری ست

معضلات معادن کرکس کوه اصفهان در حال پیگیری ست

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: معضلات معادن کرکس کوه به لحاظ جنبه های حقوقی، اجتماعی و اقتصادی به صورت یک معادله چند متغیره در حال بررسی و پیگیری است.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین اکبری افزود: برای پیگیری ضرب الاجل رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، پیگیری‌های متعددی داشتیم و یکی از این اقدامات و پیگیری‌ها به روزرسانی و احصای آخرین وضعیت معادن به لحاظ برداشت و حدود رعایت ضوابط قانونی چه به لحاظ محدوده برداشت و چه به لحاظ ضوابط زیست محیطی بوده است.

اکبری تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در مورد معادن کرکس کوه اقداماتی را به عنوان محور در حال انجام دارد و با آب منطقه‌ای به لحاظ اثرات معادن بر منابع آب، با جهاد کشاورزی به لحاظ اثرات معادن بر مزارع و باغ ها و با صنعت و معدن به لحاظ مجوز معادن و زمان پروانه های بهره‌برداری در حالِ احصای نتایج است.

وی ادامه داد: حل مشکلات کرکس کوه بر اساس مکاتبات و جلسات و پایش‌های مشترکِ میدانی که با عوامل مختلف در حال انجام است، نیازمند هم افزایی، هماهنگی و همدلی واقعی است که خروجی های آن هم به صورت الزام آور و با حمایت همه دستگاه‌های مرتبط به سرانجام برسد.

اکبری تاکید کرد: معادن بسیار متعددی در حوزه کرکس کوه وجود دارد که پایداری کوهستان کرکس را تحت تاثیر خودشان قرار داده‌اند و مشکلات عدیده ایجاد کرده اند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ معدن فعال و غیرفعال در داخل و خارج از منطقه حفاظت شده کرکس وجود دارد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این معادن فعال هستند و بخش زیادی از آنها هم فعالیت های اولیه ای داشته اند و رها شده اند و مجموع همه این‌ها منطقه را تحت تاثیر قرار داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 7780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =