کد خبر 7800
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

رشد ۱۸۵ درصدی حقوق دولتی معادن در استان هرمزگان

رشد ۱۸۵ درصدی حقوق دولتی معادن در استان هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از واریز ۵۱۲ میلیارد ریال حقوق دولتی به خزانه دولت از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این مبلع مربوط به فروش مواد معدنی استخراج شده از ۲۶۳ معدن استان است.

به گزارش آهن نیوز؛ خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ازای مواد معدنی استخراج شده، ۵۱۲ میلیارد ریال حقوق دولتی به خزانه دولت واریز شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مهمترین مواد معدنی استخراج شده از ۲۶۳معدن هرمزگان شامل سنگ تزئینی، سنگ گچ، آهن سنگ لاشه و سنگ آهک است.

قاسمی گفت: اولویت‌هایی در سال جاری برای حوزه معدن در نظر گرفته شده و به صورت عملیاتی و کاربردی پیگیری می‌شود که مهمترین اولویت‌های این سازمان، فعال‌سازی معادن راکد در سطح استان، تلاش برای رشد تولید معادن و همچنین دریافت حقوق دولتی معوق سال‌های گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص نحوه هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن نیز گفت: حقوق دولتی دریافت شده به حساب خزانه واریز و درصدی به استانها بازگردانده می‌شود تا در راستای تبصره ۶ ماده ۱۴ جهت ایجاد زیرساخت، رفاه و توسعه شهرستان‌ها با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده است، هزینه شود.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت هرمزگان هم از صدور چهار هزار و ۶۰۰ پروانه کسب از طریق درگاه ملی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

اصغر رکن الدینی افزود: از ابتدای سال تا نیمه نخست سالجاری بیش از هفت هزار و ۲۵۸ فرصت شغلی در اصناف استان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال سه هزار و ۶۲۹ پروانه کسب از طریق درگاه ملی در استان صادر شده و متوسط سرمایه‌گذاری برای هر پروانه صنفی ۵ میلیارد ریال بوده است.

همچنین تعداد پروانه‌ کسب‌های منقضی شده شش هزار و ۷۹۳ فقره است.

رکن الدینی متوسط آمار اشتغال هر واحد صنفی در استان را ۲.۵ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع واحدهای صنفی هرمزگان نیز قریب به ۵۶ هزار واحد است و استان در این راستا دارای ۱۰ اتاق اصناف و ۱۴۷ اتحادیه صنفی است.

انتهای پیام/

کد خبر 7800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =