کد خبر 7964
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

طالبان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران است

طالبان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران است

بدنبال سفر مهم هیات تجاری - سیاسی عالی رتبه حکومت سرپرست افغانستان به تهران به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر این حکومت، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست تاکید کرده است افغانستان می خواهد میزان تجارت با جمهوری اسلامی ایران را تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش آهن نیوز؛ نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان که همراه هیات عالی رتبه این حکومت اخیرا به تهران سفر کرده بود، در گفت و گوی تاکید کرد: ما می‌خواهیم میزان تجارت با جمهوری اسلامی ایران را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

عزیزی تصریح کرد: ما در سال‌های قبل در زمان حضور اشغالگران و نیروهای خارجی در افغانستان، مصارف هنگفتی از مواد غذایی، مواد اولیه و مواد نفتی داشتیم و بنای اقتصاد افغانستان روی برنامه‌هایی بود که نیروهای خارجی هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: امروز تجارتی که با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران داریم روی این حقیقت بنا شده که اصل، تجارت ما و اقتصاد ما هست. ما می‌خواهیم تجارت افغانستان را در سال های پیش رو با جمهوری اسلامی تا ۱۰ میلیارد دلار برسد چون ظرفیت‌ در هر دو طرف وجود دارد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان گفت: طی دو سال گذشته دو سفر به جمهوری اسلامی ایران داشتیم که روی بعضی موارد توافق صورت گرفت البته توافق لفظی بود و کارها خیلی خوب پیش رفت.

سفر اخیر ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و از عالی رتبه ترین مقامات حکومت سرپرست افغانستان به تهران و ملاقات وی با جمعی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران پیرامون طیف وسیعی از موضوعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی، بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه و جهان داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 7964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =