کد خبر 8001
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین رقابت بر سر آهن اسفنجی کدام شرکت بود؟

بیشترین و کمترین رقابت بر سر آهن اسفنجی کدام شرکت بود؟

در پایان معاملات امروز محصولات آهن اسفنجی در تالار صنعتی بورس کالا، تمامی ۹۷ هزار تن حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۴۴ هزار و ۲۰۰ تن و با میانگین درصد تغییر نرخ حدود ۱۰/۶۷ درصدی برای برخی شرکت‌ها به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا این هفته با کاهش ۲۶/۱ درصدی حجم عرضه، میزبان ۹۷ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۳۸ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۴۴/۷ درصدی داشت.

اما در پایان معاملات تمامی حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۴۴ هزار و ۲۰۰ تن، معادل ۱.۴۹ برابر حجم عرضه و با میانگین درصد تغییر نرخ حدود ۱۰/۶۷ درصدی، برای برخی شرکت‌ها با افزایش قیمت نسبت به نرخ معامله به فروش رفت. 

در مجموع در جریان معاملات امروز ۲۰ آبان، میانگین معاملات آهن اسفنجی برابر با ۱۲۴ هزار و ۳۸۰ ریال که کاهشی برابر ۴،۷۶۷ ریال نسبت به میانگین معاملات هفته پیش نشان می‌دهد اما نسبت به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۹۹۶ ریال معادل ۱۰/۶۷ درصد بالاتر معامله شد.

در این میان طبق نمودار زیر که جزئیات میزان عرضه و تقاضا را برای شرکت‌های مختلف عرضه کننده این محصول نشان می‌دهد، فولاد غدیر نیریز بیشترین عرضه آهن اسفنجی به مقدار ۲۵ هزار تن را داشت که با میزان تقاضای ۴۱ هزار تنی باعث ایجاد رقابت شده و نرخ پایه معامله آن ۱۶/۲۸ درصد بالاتر به نرخ ۱۳۰ هزار و ۶۸۰ ریال معامله شد.

همچنین کمترین میزان عرضه و تقاضا مربوط به آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۵ هزار تن عرضه و ۵ هزارو ۲۰۰ تن تقاضا است که بدون رقابت بر اساس نرخ پایه معامله شد.

کمترین میزان تقاضا نسبت به عرضه نیز مربوط به مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با میزان عرضه و تقاضای برابر به مقدار ۱۰ هزار تن بود که برای این مجموعه نیز نرخ پایه اساس معاملات شد.

بیشترین و کمترین رقابت بر سر آهن اسفنجی کدام شرکت بود؟

گفتنی است هفته گذشته در جریان معاملات این محصول در تالار صنعتی  مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲، میانگین موزون نرخ پایانی معانله شده ۱۲۹ هزار و ۱۴۷ ریال بود که نسبت به میانگین روز شنبه به قیمت ۱۲۹ هزار و ۷۲۹ ریال که معاملات مورد تایید قرار نگرفت با کاهشی برابر با ۵۸۲ ریال همراه بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =