کد خبر 8093
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

۴۰ درصد از ورق‌های فولادی به فروش رفت

۴۰ درصد از ورق‌های فولادی به فروش رفت

در انتهای معاملات امروز انواع ورق فولادی شامل ورق گالوانیزه G، ورق سرد B و ورق قلع اندود، با حذف ۶۱ درصد محصولات، حجمی به میزان ۱۱ هزار تن به فروش رفت که با استقبال چشمگیری نیز مواجه نشده و فقط ۹ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۲ از مجموع ۲۸ هزار و ۲۵۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق گالوانیزه G، ورق سرد B و ورق قلع اندود عرضه شده بر روی تابلوی معاملات در تالار صنعتی با حذف ۶۱ درصد محصولات، حجمی به میزان ۱۱ هزار تن به فروش رفت که با استقبال چشمگیری نیز مواجه نشده و فقط ۹ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا ثبت شد. 

طبق این اطلاعیه ورق قلع اندود عرضه شده توسط صنایع فولاد توان آور آسیا بدون رقابت خاصی بر اساس نرخ پایه با تسویه نقدی برای تاریخ تحویل ۲۳ بهمن به طور کامل به فروش رفت. 

گفتنی است عرضه ورق قلع اندود در تالار صنعتی هفته گذشته در روزهای دوشنبه انجام شد اما به علت عدم تایید معاملات آن توسط کمیته بورس کالا به دلیل قیمت نامتعارف روز سه شنبه مجددا تکرار شد. لازم به ذکر است قیمت کشف شده این محصول در هر دو عرضه بدون ارزش افزوده در حدود ۶۳،۹۰۰ تومان بود که افزایش حدود ۱۹ هزار تومانی نسبت به نرخ پایه داشت که روز سه شنبه تایید شد. امروز نیز حجم این محصول کاهش حجم قابل توجه بیش از ۸۵ درصدی نسبت به هفته قبل داشته درحالی که نرخ پایه آن ۱۴ هزار تومان بالاتر عرضه شده است.

 در بخش فروش ورق سرد B نیز با حذف عرضه شرکت صدر امین، فقط ۲ هزار و ۵۰۰ تن ورق عرضه شده توسط فولاد غرب آسیا که تسویه نقدی نیز داشت با رقابت قیمت ۰/۸۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش رفت.

ورق گالوانیزه G نیز با نرخ پایه ثابت برای همه شرکت به مبلغ ۴۰ هزار و ۸۷۵ تومان فقط ۳ شرکت که تسویه اعتباری داشت بر اساس نرخ پایه به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات امروز را به همراه نوسان میزان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

۴۰ درصد از ورق‌های فولادی به فروش رفت

کد خبر 8093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =